OT: mooi kayakroute Ardennen
-
Stumpertje S III 2,25 D
OT: mooi kayakroute Ardennen
Ik ga over 2 weken naar de Ardennen, en ben op zoek naar een leuke kano/kayakroute. Ik heb de Lesse en Ourthe al gedaan, en ben op zoek naar een lange route (20-30km). Iemand nog een goede tip?
(ik heb zelf geen kano, ben dus op een verhuurbedrijf aangewezen, liefst met wet spectaculaire stukken erin)
Marco
(ik heb zelf geen kano, ben dus op een verhuurbedrijf aangewezen, liefst met wet spectaculaire stukken erin)
Marco
-
Ex-fietser
Re: OT: mooi kayakroute Ardennen
Wat leuk een kajak gek. Ooit ook eens gedaan op de Durance in frankrijk. Ik zat toen op een camping in Embrun. Het is alleen even verder weg als de ardennen.
Ben jij zover dat je kunt eskimoteren? (Schrijf je dat eigenlijk wel zo?)
Arnold.
-
LaroLoos
Gewoon hier rondje Boxtel komen doen, OOk leuk en nog dichbij ook.
Ivo
Ivo
-
Stumpertje S III 2,25 D
nee echt niet! Ik vind het wel errug leuk om te doen,maar het is beperkt tot een paar keer per jaar een lange "toeristentocht" met een gehuurde kayak
-
larocroft
Rijdt ff door naar de Semois. Voor mij de mooiste rivier in de Ardennen. Overigens heb ik bijna alle Ardense riviertjes wel verschillende malen gehad. Meestal in de winter ivm de waterstanden.
Tegenwoordig zijn alleen de Semois, Lesse, Ourthe en de Ambleve opengesteld in het "warme" seizoen. En dan ook nog maar bepaalde stukken. Dus die beperking heb je al.
Gr Paulo
Tegenwoordig zijn alleen de Semois, Lesse, Ourthe en de Ambleve opengesteld in het "warme" seizoen. En dan ook nog maar bepaalde stukken. Dus die beperking heb je al.
Gr Paulo
-
Hans SIIA 200TDI
Dag Marco
zoals als gezegd, kanovaren in Belgie is al jaren sterk beperkt. Na de Lesse en Ourthe zou je de Ambleve eens kunnen doen. Ik denk dat je de middenloop tot aan Coo (niet van de waterval afgaan want dat doet zeer) wel kunt doen. Ter hoogte van Quareux zitten er enkele leuke passages in met grote rotsblokken.
Wellicht is de waterstand vanwege de regen nu wel goed.
Succes
Hans
zoals als gezegd, kanovaren in Belgie is al jaren sterk beperkt. Na de Lesse en Ourthe zou je de Ambleve eens kunnen doen. Ik denk dat je de middenloop tot aan Coo (niet van de waterval afgaan want dat doet zeer) wel kunt doen. Ter hoogte van Quareux zitten er enkele leuke passages in met grote rotsblokken.
Wellicht is de waterstand vanwege de regen nu wel goed.
Succes
Hans