Klassiekerverzekering

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
wilank61

Klassiekerverzekering

Bericht door wilank61 »

Beste landrovervrienden,

Wie weet een goede en voordelige verzekering voor een RRC uit '73.
Wagen wordt als tweede wagen gereden met +/- 5000 km/jaar.

Heb al even in het archief zitten grasduinen maar vind (nog) niets bruikbaars.

groeten,
Willem
Cor

Re: Klassiekerverzekering

Bericht door Cor »

Wiggers Groep BV Baarn 035 5413431
Gert

Bericht door Gert »

Iedereen is hier helemaal gek op Wiggers (als een schaap over de dam is...zegmaar) Zelf ben ik (bijna 21 jaar) verzekerd via een verzekeraar in Uitgeest. Kost me 8,50 per maand, met een maximum aantal kilometers van 5000. Dekking bij brand, in het buitenland enzovoort...

Groeten,

Gert
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Niet iedereen hoor Gert.
Onze Freelander is verzekerd bij Interpolis en de klassiekers zijn hier ook verzekerd. De klassieker verzekering kost ook rond de 8 a 9 euro per maand met een max van 6000 kilometer/jaar, ruimschoots genoeg dus voor een klassieker die ook als zodanig gebruikt wordt.

Dennis B.
Ex-fietser

Bericht door Ex-fietser »

Nee hoor die van mij zit bij de europese. Is ongeveer hetzelfde verhaal.

Arnold.
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

Dat klinkt niet gek Gert. Heb jij voor mij de contactgegevens van deze verzekeraar? Had niet gedacht dat je als 21 jarige tegen zo'n bedrag je oldtimer kon verzekeren. Dat zou mij het inschakelen van één van m`n ouders schelen totdat men vindt dat je uit de risicogroep bent....

Jurriaan, met MG TVR als controlegetal
Paul Stroink

Bericht door Paul Stroink »

Range Rover 1973 kost 60 euro per jaar bij www.oriondirect.nl tot 7500km per jaar, dat is maar 5 euro per maand.

Als de auto ouder is wordt het nog goedkoper, ik heb een auto uit 1960 verzekerd voor 45 euro per jaar...

[www.oriondirect.nl]
s3v8lr

Bericht door s3v8lr »

Gewoon de ANWB toch. Online af te sluiten, geen keuringen, verschillende km-klasses etc. En goedkoooop

Grtz
Wouter Baaijens

Bericht door Wouter Baaijens »

Zomaar een overdenking,

ik zie velen alleen aangeven dat die en die zo goedkoop is
maar wat doet die goedkope verzekering als je in het terein een ongelukje hebt??
(dan heb ik het niet eens over extreem of trail oid)
Goedkoop kan dan wel eens duurkoop worden.

Wouter
SIII'88 Def110TD5
Boxtel
Anton

Bericht door Anton »

wiggers is de enige verzekeraar naar mijn weten die ook terrein dekking geeft.
niet zonder rede dat vele Wiggers dus aanbevelen.
Jammer dat vele prikkers zich dat niet realiseren, als mij schade toegedaan word in het terrein door een ander is het maar de vraag of mijn schade vergoed word.:-(

Anton
Laurens - Larochunky

Bericht door Laurens - Larochunky »

die Wiggers verzekering is gewoon een collectieve europeesche klassieker verzekering. Dus gewoon de Europeesche maar ietsje goedkoper.

soms lees je in een paragraaf dat je wel lid moet zijn van een merkclub ofzo. Dat ben ik niet en heb dat nog nooit hoeven aantonen. Verder lijkt het me geen harde eis die samenvalt met dekking ja of nee. Een APK is wat anders.
Is de prik ook niet een soort merkenclub? Daar ben ik lid van; mét sticker op het raam!

Of ben ik nu ontzettend aan het verzaken.. nee toch?

groet,
Laurens
Johan (LW 2.25D)

Bericht door Johan (LW 2.25D) »

Ik denk dat een goede tussenpersoon goud waard is, en ik moet zeggen dat Wiggers dat voor mij absoluut niet is. Zowel het afsluiten als het opzeggen van een verzekering duurt een eeuwigheid, en als ik er niet zelf achteraan had gezeten was het nog steeds niet rond geweest.

> wiggers is de enige verzekeraar naar mijn weten die ook terrein dekking geeft.
> niet zonder rede dat vele Wiggers dus aanbevelen.
De verzekering die via Wiggers wordt afgesloten loopt (in mijn geval) bij De Europeesche, misschien kun je daar ook rechtstreeks afsluiten of via een andere tussenpersoon.

>Jammer dat vele prikkers zich dat niet realiseren, als mij schade toegedaan word in >het terrein door een ander is het maar de vraag of mijn schade vergoed word
Als een ander je schade toebrengt is het niet van belang hoe je zelf verzekerd bent, de tegenpartij is aansprakelijk en zal dus jouw schade moeten vergoeden.

Gr, Johan
peter z

Bericht door peter z »

houd er rekening mee dat als er wat gebeurd en de verzekering staat op je ouders naam ze het hele schade bedrag op je ouders verhalen als blijkt dat jij hoofd bestuurder bent en dat niet gemeld hebt.
ze gaan zeker onderzoek doen als het schade bedrag hoog is
peter z
Gert

Bericht door Gert »

Ik ben óók buiten het terrein verzekerd, zolang er geen element in zit dat je stimuleert om hard te gaan rijden. Autocross is dus uitgesloten.

Groeten,

Gert
Gert

Bericht door Gert »

Ik zal vanmiddag of vanavond even in de boeken duiken, en dan mail ik je de contactgegevens.

Groeten,

Gert
Gert

Bericht door Gert »

Zie mijn bovenstaande post, ik ben ook verzekerd in het terrein.
Inclusief veel aanvullende dingen die samenkomen met de FEHAC dingen o.i.d.
Anton

Bericht door Anton »

;-) en dat bedoel ik nu, ik ben verzekert in het terrein, maar hoe die andere medeprikkr?
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

Klopt, daarom ben ik ook zo benieuwd waar Gert verzekerd is.

Jurriaan.
Gerben zonder 109d exleger

Bericht door Gerben zonder 109d exleger »

bijzonder, heb juist het tegenovergestelde.

Even bellen en altijd wel een mouw aan te passen en mee te denken , zijn ze in gesprek dan bellen ze terug.

Ben erg tevreden. Vandaag nieuwe groene kaart gekregen terwijl ik em gestopt had vanwege mijn tijdelijke Land Rover-loosheid. "Ohja, vergissing, is nu voor elkaar".

Gerben B
euh... de tukker die nu in utrecht woont! En zonder laro dus!
Gert

Bericht door Gert »

Ik heb je net gemaild !
wilank61

Bericht door wilank61 »

Iedereen hartelijk dank, voorlopig genoeg stof tot overdenken.

Gert, wil je mij nog de informatie van jouw verzekeringmij mailen?

groet,
Willem
Gert

Bericht door Gert »

Ik ben verzekerd via Noordborgh verzekeringen. Mijn kantoor zit in Akersloot, maar ze hebben er meerdere. Ik heb tot 5000 km, en een verzekerde waarde van 2500 euro. Dit bedrag wil ik omhoog schroeven, omdat de ambu meer waard is geworden. De voorwaarden vind ik héél schappelijk, echt een aanrader.
Overigens is mijn premie (8,50) al verminderd met een kleine collectiviteitskorting.

Als je meer wilt weten, dan kun je me mailen op gerteman @ hotmail . com

[www.noordborgh.nl]

Groeten,

Gert
Plaats reactie