Kruisjes vervangen, allebei tegelijk?
-
Hanzzl
Kruisjes vervangen, allebei tegelijk?
Vraagje, als je een gebroken kruisje van de achterste aandrijfas vervangt, doe je ze dan allebei tegelijk of is eentje ook goed?
-
Hanzzl
Re: Kruisjes vervangen, allebei tegelijk?
Oh ja, het is voor een series III 88 uit 1973. Het gebrokenkruisje is volgens mij net zo oud.
-
Martin series III-88
als je geen speling hebt op het 2e kruisje zou ik hem lekker laten zitten.
Martin
Martin
-
CamperChris
Nu de as toch op de werkbank ligt, zou ik het nog werkende kruisje wel even goed smeren. dus het vet uit alle 4 de cupjes!. dan weet je tenminste dat je niet binnenkort voor de volgende aan de beurt bent.
Ondanks een smeernippel moest ik laatst het kruisje gedeeltelijk demonteren om werkelijk het vet naar alle 4 de cups te krijgen.
Tip: met wat doppen en een bankschroef kun je tijdens het smeren het cupje waar allle vet uit loopt dicht drukken, en zo het vet naar een volgend cupje 'sturen'
gr, CamperChris
www.opwielen.nl
Ondanks een smeernippel moest ik laatst het kruisje gedeeltelijk demonteren om werkelijk het vet naar alle 4 de cups te krijgen.
Tip: met wat doppen en een bankschroef kun je tijdens het smeren het cupje waar allle vet uit loopt dicht drukken, en zo het vet naar een volgend cupje 'sturen'
gr, CamperChris
www.opwielen.nl
-
raymond
Goed idee Chris, Want als er vet uitkomt kan er geen modder in!!!!
Kortom Alles vet houden behalve het vreten
Kortom Alles vet houden behalve het vreten