Koelsysteem vraagje
-
susan
Koelsysteem vraagje
Wat zou er mogelijk aan de hand kunnen zijn als er aanslag/afzetting zichtbaar is op de buitenkant (hoek waar de vuldop zit) van je headertankje van het koelsysteem (3.9 V8) - kan dit ontstaan zijn doordat e.e.a. door het gaatje eruit geprutteld is, de rubber ring wellicht vervangen moet worden of wat???
-
Bert Dijkema
Re: Koelsysteem vraagje
Kan zijn dat het rubber vervangen moet worden, maar is ook heel goed mogelijk dat de de druk in het koelsysteem te hoog wordt en het er gewoon via de dop uitgegooid wordt.
Is heel goed mogelijk dat 1 van de 2 koppakingen lek is, dit kun je laten controleren/ zelf controleren door het systeem af te laten persen.
Bert
www.4x4funtime.nl
Is heel goed mogelijk dat 1 van de 2 koppakingen lek is, dit kun je laten controleren/ zelf controleren door het systeem af te laten persen.
Bert
www.4x4funtime.nl
-
Bart74
Bij een 3.9 zou het ook een gezakte cilinderbus kunnen zijn. Dan ben je aan een ander blok toe. Geeft zelfde kenmerken als lekke koppakking.
Bart
Bart
-
paulus
het kan ook goed zijn dat het systeem te vol gedaan is, als het blok warm is gooit het er uit wat er teveel in zit.
als de eigenaar steeds maar denk dat er te weinig in zit krijg je ook afzetting
als de eigenaar steeds maar denk dat er te weinig in zit krijg je ook afzetting
-
Henk Bossinade
Ik neem aan dat je met"aanslag/afzetting"gewoon opgedroogde koelvloeistof bedoeld?Dan zou ik eerst eens beginnen met het vervangen van de complete koelvloeistofdop,dus niet alleen het rubbertje(wat overigens niet eens los verkrijgbaar is).Het tankje moet bij een goed ontlucht koelsysteem halfvol zitten,evt . teveel koelvloeistof gaat er na verloop van tijd vanzelf uit via het overlooppijpje,niet via de dop!Vr gr Henk B.
-
Bert Dijkema
Als ik mij niet vergis zit er op de 3.9 geen overlooppijpje.
Bert
www.4x4funtime.nl
Bert
www.4x4funtime.nl
-
Bert Dijkema
Rubber is inderdaad niet los verkrijgbaar, wel een tip, koop de dop, daar zit een niveaumeter aan vast niet bij de dealer, ik moest de laatste keer 74 euri betalen ook voor een RR 3.9 met een lekkend rubber.
Bert
www.4x4funtime.nl
Bert
www.4x4funtime.nl
-
Henk Bossinade
OK, dan zou ik het toch eerst proberen met een nwe. dop.Vr gr Henk B.
-
paulus
susan heeft heeft over het ,,gaatje,, toch een overloopje?
misschien een slangetje er aan dan loopt het gewoon weg
misschien een slangetje er aan dan loopt het gewoon weg
-
Bert Dijkema
Dat is wel heel kort door de bocht "gewoon niet kopen" het hoeft niet direct een groot mankement te zijn.
Er zijn natuurlijk diverse mogelijkheden, maar een rubber dat niet fris meer is en de koelvloeistof naar buiten laat is niet onoverkomelijk.
Blijft natuurlijk wel goed uitkijken.
Bert
www.4x4funtime.nl
Er zijn natuurlijk diverse mogelijkheden, maar een rubber dat niet fris meer is en de koelvloeistof naar buiten laat is niet onoverkomelijk.
Blijft natuurlijk wel goed uitkijken.
Bert
www.4x4funtime.nl