bokken/stoten
-
tim wissink
bokken/stoten
Hallo allemaal,
vraag: ik heb een diesel lightweight uit '82, loopt perfect, maar.........
als ik m in de 1e versnelling zet en laat langzaam de koppeling opkomen dan bokt de auto dwz hij rijd niet geleidelijk weg maar stoot een beetje, wat kan dit zijn? ik heb geen last van een slippende koppeling en al rijdend en schakelend naar de 2e of 3e versnelling heeft hij hier ook geen last van....
wie heeft er een idee?
alvast bedankt grt tim
vraag: ik heb een diesel lightweight uit '82, loopt perfect, maar.........
als ik m in de 1e versnelling zet en laat langzaam de koppeling opkomen dan bokt de auto dwz hij rijd niet geleidelijk weg maar stoot een beetje, wat kan dit zijn? ik heb geen last van een slippende koppeling en al rijdend en schakelend naar de 2e of 3e versnelling heeft hij hier ook geen last van....
wie heeft er een idee?
alvast bedankt grt tim
-
paulus
Re: bokken/stoten
ik heb dat ook een beetje, het helpt als de koppelingsplaat schoon is, en de koppelingscylinders goed ontlucht.
als je de koppeling sneller op laat komen is ook niet;
ik dacht eerst dat het in mijn diff zat maar dat heb ik vervangen en het is nog.
paul
als je de koppeling sneller op laat komen is ook niet;
ik dacht eerst dat het in mijn diff zat maar dat heb ik vervangen en het is nog.
paul
-
Art
Ik heb er ook last van. Ik heb eigenlijk altijd gedacht dat het komt door de (te veel) speling op de aandrijflijn, maar ik ben benieuwd of hier nog meer mogelijke oorzaken naar voren komen.
Groet Art
Groet Art
-
DeRosa
Mogelijk een vette koppelingsplaat, door lekkage van achterste krukas keerring of afdichting van prise-as of clutch withdrawal mechanism.
Mvg
Rien
Mvg
Rien
-
Robert 109 s3 2.25d ex. def.
Hallo Tim,
Ik had dit ook en bij mij was de drukgroep niet goed meer.
toen ik deze er uit had gehaald kon duidelijk zien dat er iets heel scheef had gezeten. een aantal vingers van de drukgroep waren duidelijk scheef belast.
drukgroep en plaat vervangen en het schokkend optrekken was verdwenen.
zover mijn ervaring met schokkend optrekken,
groet Robert.
Ik had dit ook en bij mij was de drukgroep niet goed meer.
toen ik deze er uit had gehaald kon duidelijk zien dat er iets heel scheef had gezeten. een aantal vingers van de drukgroep waren duidelijk scheef belast.
drukgroep en plaat vervangen en het schokkend optrekken was verdwenen.
zover mijn ervaring met schokkend optrekken,
groet Robert.
-
HLaan
Zit je waadplug er nog in, haal deze er eens uit en zie of er olie uit loopt.
Zo ja dan een tijdje rijden zonder waadplug (niet te water gaan) en zien of het beter wordt. Dan betreft het dus olie lekkage uit blok en/of bak.
GrT,
Huub
Zo ja dan een tijdje rijden zonder waadplug (niet te water gaan) en zien of het beter wordt. Dan betreft het dus olie lekkage uit blok en/of bak.
GrT,
Huub
-
paulus
ik had net een nieuwe keerring gemonteerd aan het vliegwiel.
maar vanaf het begin heeft de auto dit.
ik sluit bij mij een natte koppelingsplaat uit.
hendrik wees mij op de koppeling cylinders, die heb ik toen eens goeg ontlucht en het is een tijdje weggeweest.
ik weet dat de hoofdcylinder slechter aan het worden is, en ook het stoten is terug.
ik hou het bij mij op de koppelingscylinder en ga ze beide vervangen, na het verlof
paul
maar vanaf het begin heeft de auto dit.
ik sluit bij mij een natte koppelingsplaat uit.
hendrik wees mij op de koppeling cylinders, die heb ik toen eens goeg ontlucht en het is een tijdje weggeweest.
ik weet dat de hoofdcylinder slechter aan het worden is, en ook het stoten is terug.
ik hou het bij mij op de koppelingscylinder en ga ze beide vervangen, na het verlof
paul