prikkers,
Ik rijdt net een paar dagen rond met m'n nieuw geplaatste Crower nokkenas, ik heb de 50229 uitgekozen, met speciale klepstoters en een dubbele aandrijfketting. dit kon zonder verdere aanpassingen in m'n 9.35.1 motor.
[www.prikpagina.nl]
Ik heb keurig het inloop proces doorlopen, bij de eerste start 20 min lang op z'n 2000 toeren gedraaid.
En wat een verschil merk ik met deze nokkenas, ik merkte het direct met 't uit- en in het hok rollen wanneer je em in 'D'zet, de auto is veel en veel sterker, hij schiet nu zo'n beetje weg uit stilstand en trekt veel vlotter op, ik had nog niet een kickdownkabel gemonteerd na m'n verse ZF conversie, maar nu hoeft dat helemaal niet meer. Kan denk ik eignelijk ook niet aangezien ik nu niet meer boven de 4500 toeren mag, maar daar kwam ik toch al nooit.
De motor loopt veel mooier, het lijkt wel of ie hardere klappen maakt, hij klinkt heel anders.
Al met al ben ik errug tevreden, terwijl m'n oude 3.9 nokkenas er ook niet eens zo slecht uitzag maakt deze Crower nokkenas toch een wereld van verschil!
Nu wil ik in de toekomst nog es wat doen aan m'n stromberg carbs, hier valt nog wel wat verbetering te halen, dan komt de nokkenas nog veel beter tot z'n recht.
DuRRk (die de grote Fendt maandag achter de RR hangt en errug nieuwschierig is hoe dat gaat)
ervaringen Crower nokkenas V8
-
Geert
Re: ervaringen Crower nokkenas V8
Klinkt heel goed.
Heb je tijd en zin om op zaterdag 15 september in de Workshop "V8, afstellen, tips en tricks" te komen vertellen over je ervaringen.
We zijn natuurlijk ook nieuwsgierig om het zelf te zien, horen en voelen.
groet Geert
p.s
- staat Crower bij een van de volgende wblinks?
[www.british4x4.nl]
Heb je tijd en zin om op zaterdag 15 september in de Workshop "V8, afstellen, tips en tricks" te komen vertellen over je ervaringen.
We zijn natuurlijk ook nieuwsgierig om het zelf te zien, horen en voelen.
groet Geert
p.s
- staat Crower bij een van de volgende wblinks?
[www.british4x4.nl]
-
Mario
Dat Engelse inlaatspul eraf en een Holey/Edelbrock/Weber monteren. POWER!!!! Was origineel zo ook eigenlijk bij Buick, maar die engelsen waren/zijn eigenwijs en beginnen met 2 van die carbs te prullen. Constant synchroniseren en 25 PK pleite.
-
Durk
lijkt me leuk, die V8 meeting, ik had ook wel bij de vorige willen zijn, maar het is me doorgeschoten. Ik houdt 15 september ff in de gaten, is de lokatie al bekend?
DuRRk
DuRRk
-
Durk
Mario,
Inderdaad, een Weber lijkt we wel wat, alleen moet ik wel zien dat het lpg er nog fatsoenlijk op kan. Hier zijn volgens mij wel goeie kits voor verkrijgbaar
rijdt jij ook Rover V8 met Weber? ben benieuwd naar de ervaringen.
DuRRk
Inderdaad, een Weber lijkt we wel wat, alleen moet ik wel zien dat het lpg er nog fatsoenlijk op kan. Hier zijn volgens mij wel goeie kits voor verkrijgbaar
rijdt jij ook Rover V8 met Weber? ben benieuwd naar de ervaringen.
DuRRk