Hallo, even een vraagje.
Ik heb beide voorwielen van mijn defender van de grond in verband met wegstellen stuurspeling. Als ik aan het rechterwiel draai, draait het linker wiel in tegenovergestelde richting, dit is normaal.
Alleen als ik aan het linker wiel draai, blijft het rechterwiel gewoon stilstaan.
Dit begrijp ik niet helemaal, of helemaal niet.
Overigens als ik aan de aandrijfas draai, draaien wel beide wielen rond.
Iemand een verklaring?
Groet,
Jan
Draaien voorwielen
-
Kapitein Iglo
Re: Draaien voorwielen
Is volkomen normaal. Met één wiel van een as op de grond kiest de aandrijving de weg van de minste weerstand: het wiel wat loshangt.
Als je aan de as draait met béide wielen van de grond is de weerstand over beide wielen even groot, en dus zullen beide wielen draaien. Je acteras draait niet mee, omdat je je centrale difflock niet hebt ingeschakeld.
Snappie? Zoniet, komter nog wel iemand met een betere uitleg...
Als je aan de as draait met béide wielen van de grond is de weerstand over beide wielen even groot, en dus zullen beide wielen draaien. Je acteras draait niet mee, omdat je je centrale difflock niet hebt ingeschakeld.
Snappie? Zoniet, komter nog wel iemand met een betere uitleg...
-
jacob
Als eerste ja dit is normaal sterker helemaal goed zelf dus maak je maar geen zorgen.
verklaring:
[www.technopolis.be]
mvg jacob
-
Henk de Witte
Waarschijnlijk loopt de rem iets harder aan bij je rechtervoorwiel. Je zou even kunnen controleren of de zuigers nog goed gangbaar zijn.