Oh, ja en een stuur probleempje...

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Zeegers

Oh, ja en een stuur probleempje...

Bericht door Zeegers »

De laro heeft een beetje de neiging om de gaan slingeren als je kleine stuur correcties tracht te maken. Er zat ook speling op het stuur, maar dat is al grotendeels verholpen. Ligt het misschien aan het stuurhuis?

Wilke
Gert

Re: Oh, ja en een stuur probleempje...

Bericht door Gert »

Als de auto recentelijk APK gekeurd is, en geen klappen heeft gehad dmv terreinrijden, dan lijkt het me dat het stuurhuis in orde is. De speling kun je overigens ook makkelijk zelf controleren. Kleine bewegingen met het stuur maken. Als er meerdere vuistbreedtes tussen het begin en het moment van reactie zitten, dan zou het door interne speling kunnen komen van verschillende stuuronderdelen.
Het lijkt volgens mij eerder op een verkeerde afstelling van de toespoor (zie berichten van gisteren) of een verkeerde voorspanning op de swivelkogels.
Ik heb het zelf nog nooit gehad, dus je krijgt vast nog antwoorden van de ervaringsdeskundigen.

Groeten,

Gert
Zeegers

Bericht door Zeegers »

Hij is net apk goedgekeurd en heeft geen rare klappen gemaakt in het terrein. We zijn zelf ook al bezig geweest en eerst zat er ontzettende speling op het stuur doordat er een bout was los getrild. Deze vervangen en goed aangedraaid, waardoor meeste speling op het stuur weg is. Je kunt nu ook duidelijk zien dat alle stuuronderdelen meewerken als er aan het stuur gedraaid wordt. Ik zal die andere berichten ff doorlezen.
iig bedankt
DeRosa

Bericht door DeRosa »

Ook ik had enorme stuurspeling, bleek de bevestiging (alle 4 bouten en moeren) van het stuurhuis losgetrild te zijn. Hadden ze ook bij de APK niet gezien.

Mvg
Rien
Plaats reactie