OT. Eindelijk iets nuttigs ?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Frans Bonnes

OT. Eindelijk iets nuttigs ?

Bericht door Frans Bonnes »

Gevonden op Nu.nl
[www.nu.nl]

<b>Europarlement overweegt verbod op snelle auto's</b>
Uitgegeven: 26 juni 2007 17:16

BRUSSEL - De liberale Britse Europarlementariër Chris Davies wil een verbod op de productie van auto's die sneller kunnen rijden dan 162 kilometer per uur. Hij wil op deze manier de uitstoot van broeikasgassen terugdringen.

"Juist nu Europa zich zo druk maakt over de energiezekerheid is het waanzin om auto's toe te staan die benzine spuiten en snelheden halen die de wet niet eens toestaat", aldus Davies. Hij wil de gemiddelde CO2-uitstoot van auto's verminderen met 42 procent in 2020.

De snelheid van 162 kilometer per uur, gebaseerd op de maximumsnelheid in de meeste landen, 130 kilometer per uur, vermeerdert met een kwart.

<b>Protest</b>

In Duitsland, waar men op de meeste snelwegen geen maximumsnelheid kent, is protest tegen het voorstel geuit. Verwacht wordt dat de meeste van de 99 Duitse Europarlementariërs tegen het voorstel zullen stemmen.

(c) ANP

fb
Polar Bear

Re: OT. Eindelijk iets nuttigs ?

Bericht door Polar Bear »

He wat vervelend mijn Stage-One rijd 162,63 km/uur. als ik dat afrond kom ik te hoog uit. of gaat hier ook 10% correctie af? als ik hem nou verleng, gaat ie dan relatief langzamer? of hangt dat ervan af of ze de voor- of achterwielen meten?
Nee serieus, hoe komen ze nou aan dat getal? wie bedenkt zoiets?
paulus

Bericht door paulus »

cris davies, de lomperik

en dat zit van onze centen die onzin uit te kramen.
fred101

Bericht door fred101 »

Zal wel 100 mijl zijn.

Fred
Kapitein Iglo

Bericht door Kapitein Iglo »

Gaat om productie van auto's die sneller kunnen, polar bear. Dus je zit goed met je stage one, al zou hij 200 halen. Wordt toch niet meer gemaakt!
Oscar-TD4

Bericht door Oscar-TD4 »

En wie gaat er dan de staatskas spekken??
Hoeveel €€€ is dat tegenwoordig, 42km te hard? Minder dan 80 te hard..

Zal de autoindustrie blij mee zijn, verkoopt M alleen nog A-klasse en B alleen nog 1-series.. weg imago.

Geen zorgen dit komt er nooit door, inderdaad weggegooid geld dat salaris van die mafkees van een parlementarier.
Apke

Bericht door Apke »

Was er niets nuttigs om over te praten ?????
Echt iets voor Brussel om je druk over te maken.

Apke
Gerben tB

Bericht door Gerben tB »

Kunnen ze daar misschien iets nuttigs mee doen ?
polarbear

Bericht door polarbear »

Ik stel voor een limiet in te stellen voor Europarlementariers die langer zijn dan 1 meter 62.
Plaats reactie