Motorsteunen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Maya Devi

Motorsteunen

Bericht door Maya Devi »

Allo allo,

Ik moet eerdags naar de apk met mijn serie 3 diesel 2,25 motor.
De vorige keer had de apk meester een opmerking gemaakt over een motorsteun die 1/3 was ingescheurd en dat hij nu nog door de keuring zou komen.
Weet iemand wat de speelregels zijn met de motorsteunen? Voordat hij rare dingen gaat zeggen hoop ik dat een van jullie mij iets wijzer kan maken.

Mario
Scratch

Re: Motorsteunen

Bericht door Scratch »

Hoi Mario, gewoon even lassen of laten doen, en klaar voor de APK. Mocht je daar geen mogelijkheden voor hebben of vinden, en je woont in de buurt van Nunspeet, rij je maar een keer aan.

gr Eric
Maya Devi

Bericht door Maya Devi »

Jeetje Eric,
Bedankt voor je aanbod.Ik dacht dat die dingen geschroefd zatten?
Is het niet dat de rubbers gescheurd zijn. Is het eigenlijk een rubber?
M.v.g. Mario
DeRosa

Bericht door DeRosa »

Motorsteunen zijn van rubber, zijn niet duur en vervangen is niet zoveel werk.
Heb het laatst ook gedaan 2 uurtjes gepiept.

Mvg
Rien
88Cees

Bericht door 88Cees »

Iedere Land Rover onderdelen boer heeft ze op voorraad vanaf +/- 4 Euro krik onder de motor en het is zo gepiept.
Gr Cees
Scratch

Bericht door Scratch »

Aha, motor rubber, dacht het steuntje aan het chassie :-)

gr Eric
Maya Devi

Bericht door Maya Devi »

Kijk dat hoor ik graag!! niet veel werk. ik ben namelijk liever lui dan moe.
Bedankt voor de reactie
byebyezwaaizwaai.
Mario88Cees schreef:
>
> Iedere Land Rover onderdelen boer heeft ze op voorraad vanaf
> +/- 4 Euro krik onder de motor en het is zo gepiept.
> Gr Cees
Maya Devi

Bericht door Maya Devi »

2 uurtje moet ik ook kunnen. Krik onder het blok! rubbers los nieuwe plaatsen klaar is kees.
Bedankt voor je reactie
MarioPekinees schreef:
>
> Motorsteunen zijn van rubber, zijn niet duur en vervangen is
> niet zoveel werk.
> Heb het laatst ook gedaan 2 uurtjes gepiept.
>
> Mvg
> Rien
Maya Devi

Bericht door Maya Devi »

tja ik ben niet zo goed in uitleggen, dat blijkt wel weer.
Byebyezwaaizwaai
Mario
Polar Bear

Bericht door Polar Bear »

Als het als opmerking op het apk formulier is terechtgekomen, dan is het lastig: dan gaan ze er speciaal naar kijken. staat het niet genoteerd, dan kun je het wel weer proberen.
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Wat de regels zijn betreffende motorsteunen is niet belangrijk, dat je er nog een jaar mee doorgereden hebt is onbegrijpelijk.

Dennis B.
Maya Devi

Bericht door Maya Devi »

Hoi Dennis,

Wat is de rede dat je dit zo zegt?
Ben ik dom geweest?
Ik ga ervan uit als hij daar de apk komt dat het dan goed is.
Sterker nog ik heb daarna 4500 km gereden naar italie op en neer.

Maar als ik jou goed begrijp wordt het zo snel mogelijk vervangen?
M.v.g.
Mario
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

De APK eisen zijn de minimale eisen om deel te nemen aan het verkeer en zijn een momentopname.
Als bij een APK keuring al geconstateerd wordt dat een motorsteun dusdanig gescheurd is dat hij nog net aan de eisen voldoet, dan zou het op korte termijn vervangen ervan een te verwachten reactie zijn.

Een auto die goedgekeurd wordt is absoluut geen garantie dat het een goede auto is, maar wil alleen zeggen dat hij op het moment van de keuring (net) veilig genoeg is om op de weg toegelaten te worden.
Het is overigens ook zo dat een auto als hij op de weg gebruikt wordt altijd aan de permanente eisen moet voldoen. De APK keuring is slechts een momentopname van enkele hoofdpunten van deze permanente eisen.

Dit is weer een goed voorbeeld waarom een jaarlijkse APK keuring nodig is.

Dennis B.
Frans Mien Mesjien

Bericht door Frans Mien Mesjien »

.........waarom een jaarlijkse APK keuring nodig is...........en blijft.
Ondanks het feit dat de meesten hun auto goed verzorgen en onderhouden.
Ex-fietser

Bericht door Ex-fietser »

Dennis heeft gelijk. zodra je zoiets ziet moet je het vervangen. Vooral omdat het zoiets simpels is. Ik kwam er vorig jaar achter dat een outrigger was ingescheurt op de plek waar de bladveer ook vast zit. En twee weken later zou ik ermee naar duitsland. Toen heb ik er vlak voor ik weg zou gaan nog maar even een nieuwe outrigger opgezet. APK betekend dat de auto op dat moment veilig is om aan het verkeer deel te nemen. Het betekend niet dat een auto goed is en nog lang zonder problemen kan blijven rijden. Ik controleer ook regelmatig of alle bouten moeren nog vast zitten bijvoorbeeld. En soms kom ik wel eens wat tegen waarvan ik denk goed dat ik het controleer. Dat doe ik zeker als ik ze al eens helemaal losgehad heb om iets te repareren. En dat is nu bijna ongeveer alles dus. Alles is bij mij ook draaibaar en gangbaar. Er is bijna niets meer vastgerot.

Arnold.
Plaats reactie