Een goede vriend, tevens oldtimer liefhebber, is net klaar met afstuderen en is een paar weken vrij. Afgelopen zondag hebben we besloten om naar Engeland te gaan. We hebben getwijfeld tussen zijn volvo amazone, en mijn ambu. Uiteindelijk zijn we voor de ambu gegaan, en donderdag vertrekken we om 14:15 met de boot van HvH naar Harwich. De ambu is volgens de boeken 2180 mm hoog. Stenaline hanteert een personenauto hoogte van 2.00 meter. Ik neem de gok, en kies voor die optie. Als ze moeilijk doen betaal ik wel bij, maar ik zeg gewoon dat we de reis cadeau hebben gekregen. Om 20:15 komen we aan, en de heenreis kost met een google actie op een promotiecode 140 euro. De terugreis hebben we nog niet geboekt. Als we ons snel vervelen pakken we een boot, reserveren kan altijd nog vanuit een Internetcafe. Zo'n open ticket terug bevalt me wel, later zal ik daar vast nog wel eens naar verlangen ivm werk enzovoort.
Gisteren heb ik de speling van de as tegen de zuiger van de hoofdkoppelingscilinder afgesteld. Nu slipt hij nerges meer, dus dat is opgelost.
Morgen ga ik even kleppen stellen. Het schutbord begon wat roestplekjes te vertonen en Bram vertelde dat ik dat snel moest aanpakken. Alle roestplekjes staan nu in de Allgrund, dus morgen "chat" ik het nog even bij met RAL 6014.
Het idee is om een beetje in zuidelijk engeland te blijven. Naast een bezoekje aan Solihull (wellicht mr. pagan), stonehenge, london en misschien een paar onderdelenzaken heb ik eigenlijk nog geen idee wat ik wil gaan doen/zien.
Mijn vraag is of mensen nog tips hebben voor leuke bezienswaardigheden in Engeland. Landrover gerelateerd of niet, dat maakt niet uit. We komen aan in Harwich, en we zijn dus niet van plan om hele grote stukken naar het noorden te rijden.
Hoe zit het bijvoorbeeld in Engeland met terreinrijden, staan er routes op internet, mag je zomaar overal rijden waar geen borden staan ? Het zal overigens meer greenlanen worden, want met de bak vol bagage hoef ik geen stuiterpartijen.
Zijn ze in engeland streng op wildkamperen ? De ambu is natuurlijk gewoon een mobiele slaapplaats.
Is het in Engeland gebruikelijk om als Landrover rijder naar elkaar te zwaaien, of is dat iets typisch Nederlands ?
Wat zijn ivm de kosten nou dingen om vanuit NL mee te nemen? Ik hoorde dat bier in Engeland kostbaar is, klopt dat ? Er zitten in een ambu namelijk genoeg vakjes voor sixpack's enzo
Het is mn eerste vakantie naar Engeland, en mn eerste echte vakantie met de Ambu. Daarom zijn álle tips welkom !
De ambu zal het ritje vast volbrengen, daar heb ik alle vertrouwen in. Gereedschap gaat zoiezo mee.
Ik ben benieuwd hoe de Engelsen reageren op een ambu, want volgens mij rijden die daar minder dan in Nederland.
Als ik nog boodschappen mee moet nemen voor iemand, dan kan dat misschien geregeld worden.
De foto's komen t.z.t. wel op het prikbord !
Ik ben benieuwd naar alle tips, behalve dan dat links rijden wel verstandig is.
Groeten,
Gert