Beste prikkers,
nu mijn RR op benzine niet zoveel zin heeft, verdenk ik mijn brandstofpomp.
ik heb er al wat boeken op nageslagen maar voor de elektrische brandstofpomp zijn geen specificaties gegeven.
net even gemeten en mijn pomp levert (na een seconde of 10) 4psi.
Lijkt me vrij weinig dus als iemand weet wat voor een druk hij wel moet leveren dan hoor ik dat heel graag!
Alvast bedankt
Brandstofpomp druk RRC V8
-
Jelle
Re: Brandstofpomp druk RRC V8
Trouwens; het is een RR van de laatste carburateur versie (SU) en dus de hoge compressie (9.35:1) weet niet of dat nog verschil maakt, maar dacht vermeld het even.
-
Andrew V8 RRC
Een efi pomp levert 3.5 bar, de plunjerpomp van een carburateur motor levert tot 1.5 bar maar zodra de afsluiters in de vlotterkamers dicht gaan gaat dit type pomp vrijwel stilstaan.
Als je het contackt aanzet hoor je eerst een snel tikend geluid die steeds langzamer wordt tot het enkel een tik -----tik------tik------tik geluid is dan zou de pomp voldoende druk moeten leveren.
Groet Andrew
Als je het contackt aanzet hoor je eerst een snel tikend geluid die steeds langzamer wordt tot het enkel een tik -----tik------tik------tik geluid is dan zou de pomp voldoende druk moeten leveren.
Groet Andrew
-
Jelle
andrew bedankt, dus als mijn rekenwerk me niet in de steek laat, zou hij rond de 20 psi moeten leveren?! zover gaat mijn brandstofdrukmeter niet eens... maar goed, dan dus op zoek naar een nieuwe pomp in de buurt van utrecht. iemand suggesties?