Hallo allemaal.
Ik wil graag het maximale trekgewicht op mijn 88 SIII D. 2000 kg.
Nu heb ik met de RDW gebeld en die zeggen, stuur alles maar op, dan kijken wij of we er wat mee kunnen.
Volgens hen is er in eerste instantie geen verklaring van de importeur of zo nodig.
Maar terugdenkend aan eerdere postings heb ik daar mijn twijfels over.
Vandaar dat ik mij gedachten eerst met jullie deel, en wacht op ervaringen en adviezen voordat ik m'n kenteken naar Veendam wil sturen.
Ik ben benieuwd
Groetjes
Geert van Dongen
Trekgewicht op kenteken
-
wim
Re: Trekgewicht op kenteken
Geert,
ik zou niet opsturen, maar naar RDW kantoor gaan. Kun je volledig kenteken (geen platen) afgeven en krijg je een standaard ontvangst formulier. Gaat het met interne post naar Veendam. Op dat formulier staan aantal zaken voorgedrukt die aangevinkt kunnen worden (waaronder ook trekhaak). Ik heb laatst een lpg installatie verwijderd uitbeen 88", is zelfde procedure. Op nieuw kenteken stond vervolgens ineens (ongevraagd) een trekhaak van 2 ton vermeld.
Als je op toelatingskeuring bent kun je het gewoon vragen, zoeken ze in de typegoedkeuring de trekhaak op. Zo was ik er laatst met een 109 (zonder trekhaak), na mijn vraag hieromtrent kreeg ik een kenteken met 3.5 ton trekhaak erop (met vangmuil kuun je zelfs tot 4 ton gaan).
Mvg
Wim
ik zou niet opsturen, maar naar RDW kantoor gaan. Kun je volledig kenteken (geen platen) afgeven en krijg je een standaard ontvangst formulier. Gaat het met interne post naar Veendam. Op dat formulier staan aantal zaken voorgedrukt die aangevinkt kunnen worden (waaronder ook trekhaak). Ik heb laatst een lpg installatie verwijderd uitbeen 88", is zelfde procedure. Op nieuw kenteken stond vervolgens ineens (ongevraagd) een trekhaak van 2 ton vermeld.
Als je op toelatingskeuring bent kun je het gewoon vragen, zoeken ze in de typegoedkeuring de trekhaak op. Zo was ik er laatst met een 109 (zonder trekhaak), na mijn vraag hieromtrent kreeg ik een kenteken met 3.5 ton trekhaak erop (met vangmuil kuun je zelfs tot 4 ton gaan).
Mvg
Wim
-
Apke
Zoek even op het prikbord / agrief naar trekgewicht. Er is al veel over te doen geweest.
Apke
Apke
-
Frans Mien Mesjien
Op mijn kenteken staat het gewoon vermeld:
Maximum te trekken massa indien aanhangwagen:
Ongeremd Geremd
500 kg 2000 kg
Het is ook een Series III, maar dan benzine.
Ze hebben toen ik voor het hele circus in Roosendaal was wat ingescande kentekens en type-Land Rovers opgezocht en aan de hand daarvan deze gegevens op het kenteken gezet.
Ik denk dat het in jouw geval geen problemen moet opleveren.
Maximum te trekken massa indien aanhangwagen:
Ongeremd Geremd
500 kg 2000 kg
Het is ook een Series III, maar dan benzine.
Ze hebben toen ik voor het hele circus in Roosendaal was wat ingescande kentekens en type-Land Rovers opgezocht en aan de hand daarvan deze gegevens op het kenteken gezet.
Ik denk dat het in jouw geval geen problemen moet opleveren.