Ik heb een "defentiesetje" (twee remtrommels met remvoeringen) gemonteerd en op de kant die 58% minder remde een nieuw remcylinder gezet. Alles zo nauwkeurig mogelijk afgesteld.
Net bij de APK geweest en de remmentest gaf een % verschil. De monteur zei dat dat erg goed is voor een auto met rondom trommelremmen!!!!
Dus weer een jaar tuffen met de LW en alle tipgevende prikkers Hartstikke bedankt!!!!!!!!!!!!
Vervolg remdrukverschil
-
Frans Mien Mesjien
Re: Vervolg remdrukverschil
Mooi he, dat trommelremmen zo goed zijn af te stellen. Bij mijn 88" laro ook rondom alles goed: voor 0% verschil en achter hetzelfde. En nog goed remmen ook! Single line remsysteem, zonder bekrachtiger.
-
Ex-fietser
Bij mijn voorremmen die ik net vernieuwd heb ook exact gelijk. Remt op de testbank prachtig gelijk en ook nog eens heel erg goed. Bumperklevers moeten bij mij uitkijken. Zoals mijn apparaat nu remt zie ik het nut van een conversie naar schijven totaal niet. Heeft eigenlijk alleen maar nadelen. Zeer kostbaar, onderdelen lastig te krijgen, en een enorme ombouw. Als ik nu even op de rem sta heb ik vier blokkerende wielen. Ik zie niet hoe schijven dat kunnen verbeteren.
Arnold.
Arnold.
Arnold.
Arnold.
-
Taco van Boven
Hoi,
Ik hoop dat je wel speciaal remmenvet hebt gebruikt in je nieuwe remcilinder en geen koperver of ander smeervet.
Groetjes Taco van Boven Landrover Serie3 109 2,6l 6cyl.
Ik hoop dat je wel speciaal remmenvet hebt gebruikt in je nieuwe remcilinder en geen koperver of ander smeervet.
Groetjes Taco van Boven Landrover Serie3 109 2,6l 6cyl.