heb ik ook n beetje last van

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Kai Wissink of Geerdink

heb ik ook n beetje last van

Bericht door Kai Wissink of Geerdink »

dit probleem heb ik nou ook n beetje, na het vervangen van de hoofdremcilinder krijg ik achter volledige remdruk ne valt ie voor nog wel s weg...
hoor hier ook graag meer over: dus heren en dames prikkers, prikse..
gr kai
Stumpertje S III 2,25 D

Re: heb ik ook n beetje last van

Bericht door Stumpertje S III 2,25 D »

Kai,
mogelijk heb je nog lucht zitten in de leiding naar de onderste remcylinders voor?
Dat is wat lastig ontluchten, maar als je het archief raadpleegt kom je een avond leesvoer tegen waarin verschillende manieren beschreven zijn om dit voor elkaar te krijgen. Van drie personen tot solo werken met slimme hulpmiddelen

succes
Marco
die dit weekend zijn remmen ook gaat ontluchten: 2 keer trappen kost soms te veel tijd ....
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Even voor beiden:

Kijk eens heel goed na of er geen versteller voor de remschoenen de verkeerde kant op gedraaid is.
Als je de versteller namelijk de verkeerde kant op gedaaid hebt kun je de schoen tegen de trommel aankrijgen, maar als je de versteller dan weer iets terugdraat staat hij veel te ver van de trommel af.

De mogelijke effecten hiervan kunnen zijn:
2x trappen nodig om remdruk te krijgen, omdat een remschoen veel te ver van de trommel staat.
2x trappen soms nodig als er al langer niet geremd hoefde te worden (bv. na een ritje op de snelweg en je moet afremmen bij een afslag).

Als er daadwerkelijk lucht in het systeem zit voelt het pedaal ook bij de 2e keer trappen nog wat sponzig aan. Bij een fout in de afstelling voelt hij na de 2e keer trappen hard aan.

Ook het remsysteem van een 109 is eenvoudig te ontluchten, zelden is het lucht als er 2x getrapt moet worden voor remdruk.

Dennis B.
Stumpertje S III 2,25 D

Bericht door Stumpertje S III 2,25 D »

interessant Dennis.
Ik had altijd een keihard pedaal bij de 1e keer intrappen. Na een keer een proefnoodstop moet ik echter 2 keer trappen, en dan heb ik pas een blijvende harde. Rempedaal dus.Tot blekkeren toe. Met 1 keer trappen echter de remvertraging van een omafiets in de regen.
Ik denk nu dus aan lucht, een opbollende remleiding of een remschoenafstelllingsfout.
Plaats reactie