ikben afgelopen weekend naar e ardennen geweest en constateerde een probleem met mijn kachel.
als ik mijn kachel volledig op koud zet en deze op mijn raam laat blazen of elke andere stand dan blaast hij ten allen tijde warme lucht richting de voetenbakken!
nu heb ik begrepen dat het een klep kan zijn maar waar zit deze en hoe repareer ik dit ? betekent dit dat het dashboard eruit moet en is daar een tijds indicatie voor te geven?
mvg
Alex / Grizzly
kachel probleem
-
Ex-fietser
Re: kachel probleem
Aan de bedieningshendel zit een kabeltje (zoals op je fiets) dat de opening bij de voeten open en dicht doet. De opening naar het raam is altijd open. Ik denk dat je kabeltje los of gebroken is. Om daar bij te komen moet je de onderzijde van de dashboard loshalen. Dat is in feite een holle koker waar de lucht door heen blaast.
De bovenzijde van de koker is de bodem van het vak waar je altijd allemaal troep in legt. Als je de onderzijde van je dashboard er uit hebt kun je in de koker komen door aan de bovenzijde van de koker de deksels met allemaal kleine schroefjes los te halen. Deze operatie is een zaterdagmiddag werk. Het kan zonder je stuur er af te halen. Wel de kappen van je stuur halen.
Ik zou wel eerst even de hendeltjes loshalen. Mischien is het kabeltje daar los.
Arnold.