ik heb vandaag geprobeerd om een 109 de remmen te ontluchten want er zijn 2 nieuwe cilinders op gekomen ik heb z`n setje dat je boven op de remcilinder plaatst met luchtdruk en rond om 6 keer gedaan en er komt echt een hele mooi straal OLIE uit zonder lucht dus maar het pedaal blijft zacht
na 3 keer pompen is hij hard en als je hem dan vast houd zakt hij langzaam in
ligt het dan toch aan dat de ontluchtingsnippels onderaan zitten
wat voor truc zou ik nog kunnen proberen
alle blokken zijn netjes gesteld dus daar ligt het ook niet aan
opnieuw Remmen ontluchten 109
-
Dennis101
Re: opnieuw Remmen ontluchten 109
Dat de nippels onderaan zitten geeft geen problemen met het ontluchten, ze zitten zoals het hoort aan het einde van de leiding en dat is het enige wat belangrijk is.
Het wegzakkende pedaal lijkt meer op een (inwendige) lekkage.
Dennis B.
Het wegzakkende pedaal lijkt meer op een (inwendige) lekkage.
Dennis B.
-
paulus
Re: opnieuw Remmen ontluchten 109
wat je nog even kan proberen is de trommel er af te halen en de remschoenen volledig terug duwen (stelnok terug stellen) en er een spanband rond doen.
dan ontluchten op de gebruikelijke manier.
band er af, trommel er op, schoenen stellen, en eens zien wat ie dan zegt.
door de schoenen terug te duwen maak je de ruimte in de cilinders kleiner waar eventuel lucht blijft zitten.
suc6 paul
ps, als het niet helpt, ontlucht alle wielen dan op deze manier, wie weet heeft er toch ergens lucht gehapt.
dan ontluchten op de gebruikelijke manier.
band er af, trommel er op, schoenen stellen, en eens zien wat ie dan zegt.
door de schoenen terug te duwen maak je de ruimte in de cilinders kleiner waar eventuel lucht blijft zitten.
suc6 paul
ps, als het niet helpt, ontlucht alle wielen dan op deze manier, wie weet heeft er toch ergens lucht gehapt.