Waar kan ik het beste een aftapping maken voor mijn autoradio in de 88.
Begrijp dat het 24 volt is, heb een converter van 24 naar 12 volt. Maar die moet ook een voeding krijgen....wat is de handigste plaats om te gaan zoeken....of een aftapping direct van de accu in het midden?
Hoor graag tips!
autoradio in 88 S3
-
Harry & de 'RUS'
Re: autoradio in 88 S3
P.,
Er zijn 12 Volt en 24 Volt versies van de 88-inch Land Rover. De 24 Volt zijn militaire Land Rovers, de zgn. lightweights. Dus zo een heb jij?
Mvg
Harry & de 'RUS' (een 1983 civiele 88-inch, dus met 12 Volt)
Er zijn 12 Volt en 24 Volt versies van de 88-inch Land Rover. De 24 Volt zijn militaire Land Rovers, de zgn. lightweights. Dus zo een heb jij?
Mvg
Harry & de 'RUS' (een 1983 civiele 88-inch, dus met 12 Volt)
-
pdekok
klopt! Ik heb 2 accu's en het is een oude 88 uit het belgische leger!! Maar mijn vraag is dus....waar een aftapping te maken voor de converter van 24 naar 12 volt voor mijn 12 volt autoradio....ben echt nieuw in het land der landrovers....dus graag jip en janneke taal voor mij!!
-
Disco
Welkom!
Laat ik nou niets van belgjes afweten.
er zullen ongetwijfeld nog mensen reageren
Ik weet dus ook niet of een belgje een massa onderbreker heeft
bij de nl militaire wagens zit een handel midden op op het schutbord deze onderbreekt de min pool
met deze schakelaar kan je dus niet je je radio op de massa aansluiten, zodra je de schakelaar om zet, staat je radio stroomloos en kan je hem iedere maal dat je hem gebruik opnieuw instellen
ik zou vanaf de accu's een plus en een min trekken, zekeren de converter er tussen en rechtstreeks doorvebinden, isoleer je radio anders zal een eventueel lekstroompje via je radio weglekken
Theo
Laat ik nou niets van belgjes afweten.
er zullen ongetwijfeld nog mensen reageren
Ik weet dus ook niet of een belgje een massa onderbreker heeft
bij de nl militaire wagens zit een handel midden op op het schutbord deze onderbreekt de min pool
met deze schakelaar kan je dus niet je je radio op de massa aansluiten, zodra je de schakelaar om zet, staat je radio stroomloos en kan je hem iedere maal dat je hem gebruik opnieuw instellen
ik zou vanaf de accu's een plus en een min trekken, zekeren de converter er tussen en rechtstreeks doorvebinden, isoleer je radio anders zal een eventueel lekstroompje via je radio weglekken
Theo
-
marcel vonk
Re: autoradio in 88 S3 (1-april grap?)
kan je ook niet verder helpen maar je kunt hem er ook in monteren en niet aansluiten boven de 70 kilometer per uur hoor je hem toch niet meer.
-
Geert jan
Re: autoradio in 88 S3 (1-april grap?)
Ik heb een 109 ex defensie en daar zit een soort stopcontact in het dashbord, ik heb daar de 24 volt vanaf gehaald en aan de omvormer gehangen.
Wel extra gezekerd en extra massa aangelegd. Die ex KL laro's hebben wat met slechte massa.
Wel extra gezekerd en extra massa aangelegd. Die ex KL laro's hebben wat met slechte massa.