Heb net een 88 gekocht en de geleiders van de schuiframen zijn behoorlijk verroets...dus nieuwe geleiders....hoe dit aan te pakken?
Heb inmiddels de wat geroeste gedeeltes verwijderd maar ik krijg de ramen er nog niet uit.
Twee moeren/bouten aan de onderkant van de ramen verwijderd.
Maar geen beweging nog in de ramen...vraag is dus...gewoon forceren of moet er naast de bouten links en rechtsonder van het 'aluminium' bakje nog iets anders verwijderd worden voordat de ramen eruitgehaald kunnen worden?
Hoor graag!!
schuiframen geleiders vervangen 88 S3
-
disco 1992
Re: schuiframen geleiders vervangen 88 S3
beste pdekok,
ik heb eventueel voor je nieuwe raamgeleiders liggen.
het zijn 3 stukken van ongeveer 1,5 tot 2 meter lang.
voor 25 eurotjes mogen ze weg.
hoor het wel
disco 1992
ik heb eventueel voor je nieuwe raamgeleiders liggen.
het zijn 3 stukken van ongeveer 1,5 tot 2 meter lang.
voor 25 eurotjes mogen ze weg.
hoor het wel
disco 1992
-
Hermen Vlothuizen
Je hebt het denk ik over schuiframen in de achterpanelen? Zo ja, dan kun je het beste eerst de popnagels van de verchroomde strips waar de sluitingen langs lopen losboren en de sluitingen loshalen. Let op dat je de pennetjes uit de sluitingen niet verliest!
Als je met een dunne schroevendraaier zoveel mogelijk roest en vilten resten uit de onderste geleider wegschraapt, heb je een goede kans dat je de ruiten voldoende in beweging krijgt om de kleine parkertjes waarmee de bovenste geleider vastzit los te schroeven. Die zitten namelijk doorgaans minder vastgeroest dan die in de onderste geleider. Als je zover bent, kun je het glas van zijn plaats halen, waarna je de ruimte hebt om de onderste geleiders met gepast geweld te lijf te gaan...
Hermen
Als je met een dunne schroevendraaier zoveel mogelijk roest en vilten resten uit de onderste geleider wegschraapt, heb je een goede kans dat je de ruiten voldoende in beweging krijgt om de kleine parkertjes waarmee de bovenste geleider vastzit los te schroeven. Die zitten namelijk doorgaans minder vastgeroest dan die in de onderste geleider. Als je zover bent, kun je het glas van zijn plaats halen, waarna je de ruimte hebt om de onderste geleiders met gepast geweld te lijf te gaan...
Hermen
-
pdekok
dank! maar ik heb al de te vervangen geleiders!
-
pdekok
OK bedankt! Ik ga morgen meteen op zoek naar de parkertjes in de bovenste geleiders! Het zijn inderdaad de schuiframen in de achterpanelen!