probleem met hydrolisch systeem koppeling.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Rene

probleem met hydrolisch systeem koppeling.

Bericht door Rene »

Ik heb gisteren bij een LaRo garage in Athene de hoofdcylinder van de koppeling laten vervangen omdat deze iets lekte. Keurig op garantie en voor een 40.000 km beurt ? 351,- betaald. Bij het wegrijden voelde de koppeling stevig aan. Alleen het aangrijpingsmoment lag laag. Het eerste stuk leek het zich iets te verbeteren echter na een kleine 60 km leek het pedaal wel een spons. Meerdere malen intrappen leverde nog net voldoende druk op om te kunnen schakelen. Vanmochtend nog maar eens gevoeld en nog steeds sponzig.

Mijn idee is dat er toch een beetje lucht achter gebleven is wat in eerste instantie niet voor grote problemen heeft gezorgd. Bij het op temperatuur komen zet de lucht uit en wordt het probleem daardoor groter. Het reservoir zit goed vol. Iets anders weet ik zo snel niet te bedenken.

Voordat ik de dealer ga bellen, want die zit 285 km verderop zou ik graag willen weten of er nog andere problemen ontstaan kunnen zijn bij het vervangen van de cylinder.

Iemand enig idee ?

o ja

en ook hier regent het momenteel met bakken uit de hemel maar dan wel aangenaam warm water
Frans Mien Mesjien

Re: probleem met hydrolisch systeem koppeling.

Bericht door Frans Mien Mesjien »

Eerst nog een keer ontluchten en dan slag van het pedaal afstellen met de twee moeren op de as van de cilinder. Ik denk dat er bij de eerste keer pompen niet genoeg vloeistof wordt verplaatst.
En de regen maar even daar houden aub. Hier in Zeeland is het goed; 23 graden en een waterig zonnetje.
paulus

Bericht door paulus »

ja gewoon nog eens goed ontluchten;

check ook of de leidingen goed vast staan, kan zijn dat die valse lucht trekken

als je geen slangetje hebt de nippel gewoon open zeten en in een doek laten spuiten, verder normaal proces
dus pompen en ingetrapt houden nippel open en weer dicht ,pompen en ingetrapt houden nippel open en weer dicht.

paul
Rene

Bericht door Rene »

Sorry dat ik wat verlaat reageer maar het is voor elkaar. Er bleek inderdaad een verrekte klein beetje lucht achter gebleven te zijn. Helaas waren ze ook vergeten de koppeling goed af te stellen waardoor er een te kleine slag overbleef. Voor de mobiliteitsgarantie ben ik nog gebonden aan de Laro garage. De Dealer verontschuldigde de dealer zich vele malen en daar laat ik het maar bij.

bedankt voor de reacties
Plaats reactie