een groepje vrienden van mij zijn op weg naar de alpen om de hanibal route te rijden,met een RR classic van 86' , een defender 90 TD5 van 02' een een defender 110 V8 van 83', maar de defender 110 V8 van 83 staat stil met twee problemen
* vermoedelijk is de vally pakking (onder inlaat spruitstuk) kapot , hij gooit motor olie voor en achter eruit dit lijkt te komen van onder het inlaat spruitstuk.
een nieuwe is bij een LR dealer besteld.
* de overdrive maakt een raar geluid, welke olie moet hier in?????? zit op een 4 bak LT95. Gewoon motor olie10w40 of moet er 80w90 EP olie in??
Imand nog andere een andere idee waar de motor olie vandaan kan komen , zo hoog op de motor???????
Vast bedangt Groet Andrew.
Hulp gevraagd!!! Olie voor de overdrive
-
Dennis101
Re: Hulp gevraagd!!! Olie voor de overdrive
De pakking van het inlaatspruitstuk is ook het eerste waar ik aan zou denken, samen met de kleppendekselpakkingen.
Als een LT95 met een overdrive wordt uitgevoerd wordt daar een EP90 versnellingsbakolie voorgeschreven.
Vullen van de overdrive en tussenbak gebeurt dan via de overdrive, waarbij de niveauplug van de tussenbak nog steeds voor het niveau gebruikt wordt voor het samenstel.
De versnellingsbak blijft dan zoals gebruikelijk gevuld met een minerale 15W40 motorolie (specificatie SF of lager).
Dennis B.
Als een LT95 met een overdrive wordt uitgevoerd wordt daar een EP90 versnellingsbakolie voorgeschreven.
Vullen van de overdrive en tussenbak gebeurt dan via de overdrive, waarbij de niveauplug van de tussenbak nog steeds voor het niveau gebruikt wordt voor het samenstel.
De versnellingsbak blijft dan zoals gebruikelijk gevuld met een minerale 15W40 motorolie (specificatie SF of lager).
Dennis B.
-
Andrew V8 RRC
Re: Hulp gevraagd!!! Op gelost.
hallo Dennis,
dank voor je snelle reactie, het blijkt nu dat de overdrive vast zit (afgekoeld), dus ga ik morgen met een reserve versnellings bak naar luxemburg , dan zullen we de nodige onderdelen om zetten zodat de reis kan worden voortgezet.
de over drive zal moeten worden gereviseerd , de vally pakking wordt vervangen door een zeer behulpzame Land rover dealer in "waimes" vlak bij de duitse grens.
die berg bij luik is vermoedelijk net iets te veel van het goede geweest , maar we zijn blij dat het dicht bij huis gebeurd is ipv midden in de alpen.
Bedankt Groet Andrew.
dank voor je snelle reactie, het blijkt nu dat de overdrive vast zit (afgekoeld), dus ga ik morgen met een reserve versnellings bak naar luxemburg , dan zullen we de nodige onderdelen om zetten zodat de reis kan worden voortgezet.
de over drive zal moeten worden gereviseerd , de vally pakking wordt vervangen door een zeer behulpzame Land rover dealer in "waimes" vlak bij de duitse grens.
die berg bij luik is vermoedelijk net iets te veel van het goede geweest , maar we zijn blij dat het dicht bij huis gebeurd is ipv midden in de alpen.
Bedankt Groet Andrew.