kachel slang pilaartje

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
misha

kachel slang pilaartje

Bericht door misha »

ola prikkers,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een pilaar voor op mijn 2.5D blok. (de pilaar waar de kachelslang op komt te zitten) Aangezien een 2.5blok dat pilaartje niet heeft moet er een op van een 2.25blok. Helaas kan ik nergens zo'n pilaartje of adaptor vinden. (ook de engelse leveranciers hebben er geen liggen...)
Vraag is nu of iemand ervaring heeft met het zelf fabriceren van zo'n pilaar uit de originele moer?
Of beter nog... heeft iemand misschien ergens nog een oud en versleten blok liggen waar een metrische slangpilaar opzit die hij niet meer nodig heeft?!?! (volgens Dennis101, zitten die ook op de latere 5x gelagerde 2.25 blokken)

Den informatie die ik van Dennis over het pilaartje kreeg:

"De slangpilaar op jouw 2.25 blok is voorzien van BSP draad en heeft partnummer: 624091.
De slangpilaar die jij nu nodig hebt is de metrische ERC9453."

Hopelijk kan iemand me hier mee verder helpen!

mvg en alvast beankt voor de reacties
Misha
Maarten Schot

Re: kachel slang pilaartje

Bericht door Maarten Schot »

Op mijn 2.25 benzine blok past ook een eenvoudige kraan voor bv een toiletaansluiting, is zelfde draad. Te koop bij de bouwmarkt op de hoek voor onder 10 euro.

Groet
maarten
misha

Bericht door misha »

klinkt als een handige oplossing, maar is het niet belangrijk dat je dezelfde diameter voor de doorvoer behoud? Die word toch een stuk kleiner als je met een kraantje gaat werken...

gr misha
remco

Bericht door remco »

HH,

Moet toch wel lukken bij Vis te scheveningen, zij hebben mij er ook goed mee kunnen helpen.

Remco
Plaats reactie