kilometertellerkabel

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
hanzel

kilometertellerkabel

Bericht door hanzel »

ola! amigos!

mijn kilometertellerkabel van mijn rr 3.5 1986 is vlak bij het tandwieltje wat in de tussenbak zit gebroken.
nu is mijn vraag kan je ook alleen de binnen kabel vervangen ofgaat dit niet en hoe zit dat met dit tandwieltje. kan je hem niet repareren op de een of andere manier.
want anders ben ik bang dat ik hier in pt-land weer stad en land moet gaan afrijden om dat voor elkaar te krijgen.
tchau!
hanzel!
Andrew V8 RRC

Re: kilometertellerkabel

Bericht door Andrew V8 RRC »

sommige types kun je los vervangen door de binnen kabel bij je klokje eruit te trekken, maar latere varianten zijn verlengd, bij deze lukt dat soms weer wel maar normaal niet.

dat tand wieltje kun je eruit halen en vervangen, maar normaal gebeurt hier niets mee en is het enkel de kabel. deze kun je net als bij de klok eraf schroeven

vaak is de binnen kant van de buiten kabel versleten door vrijving van de binnen kabel wijsheid is dan ook om biede in een keer te vervangen.

In nood is het soms ook mogelijk om de binnenkabel weer vast te lassen,en vlak/rond te slijpen , dit is bij mij ook gedaan tijdens een vakantie, maar brak 4 manden later net langs de las, maar voor nood is dat te doen bij de oudere type kabel (niet verlengde)

Suc 6 Groet Andrew
hanzel

Re: kilometertellerkabel

Bericht door hanzel »

hier kan ik wel wat mee.
dank.
tchau.
hanzel
Plaats reactie