moertjes laten los help:-}

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
dimitri

moertjes laten los help:-}

Bericht door dimitri »

gents

mijn uitlaat spruitstuk is vervangen door een nieuwe omdat de gaten voor de bouten kaduk waren nu heb ik er een nieuw uitlaat spruitstuk op zitten en de 3 moeren die de uitlaat en het spruitstuk vast zetten trillen steeds los, ongeveer 2dagen dan moet ik weer met mijn gespierde lichaam onder de 88 om het vast te draaien

nu mijn vraag kan ik locktite gebruiken voor deze moeren om het vast te zetten?? het wordt daar nog al warm,of is daar iets anders voor?

dimitri
Serious IIa

Re: moertjes laten los help:-}

Bericht door Serious IIa »

Ik zou een setjes Nordlock ringen gebruiken, die trillen zeker niet los, Te verkrijgen bij Fabory.

Gr Bowy
Apke

Re: moertjes laten los help:-}

Bericht door Apke »

Om loktite los te maken moet je het warm stoken ..... Gebeurd volgens mij standaard bij een uitlaat spruitstuk.

Ik zou dubbele moeren gebruiken waarbij je de ene moer strak tegen de andere draaid.

Je kan het ook van boven af zodat je je gespierde lichaam niet onder de Landrover hoeft te verbergen

Apke
www.larrie.nl
dimitri

Re: moertjes laten los help:-}

Bericht door dimitri »


maar om het goed aan te draaien wordt wel moeilijk hoor van bovenaf!
Michiel 109 V8

Re: moertjes laten los help:-}

Bericht door Michiel 109 V8 »

Loctite hoef je niet warm te stoken om de bouten weer los te krijgen hoor.

Heb je al veerringen geprobeerd Dimitri?

Anders is die dubbele moer constructie van Apke ook een prima oplossing.

Greetz,

Michiel
dimitri

Re: moertjes laten los help:-}

Bericht door dimitri »

ik ga morgen weer eens naar de ijzerhandel om veertjes of dubbele moertjes te kopen!

thanks weer voor de snelle reactie
Michiel 109 V8

Re: moertjes laten los help:-}

Bericht door Michiel 109 V8 »

Het is trouwens standaard dat je alle bewegende delen borgt. Hetzij met een veerring of zelfborgende moer (zo eentje met een plastic uiteinde). Dit geldt met name voor motoronderdelen en de aandrijflijn. Geen borging is vragen om problemen, zeker met een laro die zo lekker soepel afgeveerd zijn ;-)

Succes morgen, koop maar een hele zak met m6 en m8 veerringen, moertjes.

Michiel
Hans

Re: moertjes laten los help:-}

Bericht door Hans »

een zelfborgende moer heeft volgens mij niet zoveel nut, bij onderdelen die flink warm worden
Dennis101

Re: moertjes laten los help:-}

Bericht door Dennis101 »

Waarom niet?
Er zijn tientallen soorten borgmoeren die volledig uit metaal bestaan.
Het zal alleen een kleine uitdaging worden om ze in 5/16" UNF te vinden.

Dennis B
Maarten van Lenthe

Re: moertjes laten los help:-}

Bericht door Maarten van Lenthe »

Ik zou gewoon Nord-Lock ringen gebruiken! Sinds ik die op mijn meenemers monteer lopen die bouten niet meer los. Ik heb het een tijdje getest op één wiel en nu op alle vier.....zelfs met 38,5" geen problemen meer.

[www.nord-lock.com]

Gr. Maarten
Puffino

Re: moertjes laten los help:-}

Bericht door Puffino »

De ene locktite wel, de ander niet.

Sander Lelieveld
pjotr

Re: moertjes laten los help:-}

Bericht door pjotr »

Hoorden deze er niet standaard op te zitten? Ik had ze tenminste nog over na de restauratie Ze kunnen dus ook ergens anders gezeten hebben maar volgens mij was het de uitlaat ivm de hoge temperaturen.

Informeer anders eens bij een garage in de buurt die in oude amerikanen of oude in oude engelse auto's doet, die moeten ze toch gewoon hebben liggen.

Groeten Pieter
XG

Re: moertjes laten los help:-}

Bericht door XG »

waarom geen messing moeren gebruiken, hebben de neiging zichzelf vast te klemmen, maar het grote voordeel is dat ze altijd weer los te krijgen zijn, omdat ze niet vast gaan roesten aan de tapeinden.
In de serie 1 wereld een als goed bewezen oplossing.
dimitri

Re: probleem opgelost

Bericht door dimitri »

de locale autoboer heeft mij het mooi vast gezet.
inderdaad zo'n soort ring die bowy beschreef

thanks
dimitri
Plaats reactie