Remvloeistof reservoir Series III update

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Frans Mien Mesjien

Remvloeistof reservoir Series III update

Bericht door Frans Mien Mesjien »

Vanochtend even naar de sloop geweest en twee schakelaars voor op het metalen remvloeistof reservoir gehaald. (één op reserve, je weet maar nooit).
Ze komen uit een Ford KA.
Metalen deksel eraf en deksel met schakelaar erop, paste meteen. Nu alleen nog even den elektriek uitvogelen. En daar ben ik geen ster in, maar dat mag de pret niet drukken.
--> mod_embed_images_loadimage('95a412d1bd6719e6dc13a8086820473b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto%3DIJMKZQOS', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto=IJMKZQOS', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto%3DIJMKZQOS', '', 6345954, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Gert

Re: Remvloeistof reservoir Series III update

Bericht door Gert »

Ik heb de discussie even gemist.
Is de schakelaar een indicator voor een lage remvloeistofstand ?

Groeten,

Gert
Apke

Bericht door Apke »

Hoi Frans,

Bij de nieuwerwetse auto's is het remvloeistof verklikkertje vaak gecombineerd met het lampje van de oliedruk.
Volgens mij kan je 1 kant aan de massa leggen en de andere aansluiten op de draad van de oliedruk (parallel)
Als het goed is zou het lampje moeten gaan branden bij zowel te weinig oliedruk al bij te weinig remvloeistof.

Wel even onthouden dat je dat gedaan hebt, je zal niet de eerste zijn die zich een breuk zoekt waarom het oliedruk lampje gaat branden als je de rem intrapt (ook al je stil staat).

Apke
Frans Mien Mesjien

Ja. en zie deze posting:
[www.prikpagina.nl]
Frans Mien Mesjien

Ik denk dat ik voor de remvloeistof een extra lampje in het dashbord ga monteren.
Zou dan rood moeten zijn, wordt dan een probleem; ik ben iet-wat kleurenblind.
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Frans,
Je wilde graag het originele type reservoir die bij deze auto hoort en dat is je helaas niet gelukt. Het reservoir wat je nu hebt is het reservoir wat bij een vroegere (voor 1967) series 2a hoort.
Bij een series 3 uit 1973 zonder servobekrachtiging hoort een doorschijnend kunststof reservoir (partnr. 90577636), vandaar dat je nu een probleem hebt met de RDW omdat een doorschijnend reservoir in 1973 al verplicht was als er geen niveauschakelaar aanwezig is. De series 3 heeft nooit het metalen reservoir gehad.
Deze kunststof reservoirs zijn nog nieuw te koop, maar ook gebruikt kom je ze nog regelmatig tegen. Let er bij aanschaf van een gebruikte op dat de dop nog goed afsluit en niet doordraait, vaak is de schroefdraad aangetast door verkeerde remvloeistof en de inwerking van warmte en UV licht.

Dennis B.
paulus

Bericht door paulus »

ik dacht ook al, dit is een heeeeel vroege series III.

lampje plus over contact geven en de verklikker massa laten schakelen.
dus draadje aan body naar verklikker, van verklikker naar lampje, van lampje naar plus over contact.

suc6 frans!!
Frans Mien Mesjien

Ik dacht al dat ik me met dit onderdeel vergist had. Maar ja, toen ik er mee begon wist ik ook niet alles en nu nog niet. Ik had wat foto's gezien van een Series III met hetzelfde remsysteem en metalen potje.
Bedankt voor de tips.
"Remvloeistof reservoir Series III deel 3" volgt.
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Dennis.

Hoort dat hetzelfde doorschijnende potje te zijn als in de 101.
Dan heb ik er misschien nog wel een voor mijn naamgenoot.

fb
Martin88LW

Bericht door Martin88LW »

Hoi Frans,

Leuk idee zo! Hoe kom je erop
En Paul zijn idee is idd het eenvoudigste (elektrisch gezien dan)

groeten,
Martin
Frans Mien Mesjien

Ik weet ook niet hoe ik op dit idee ben gekomen, kwam ineens in me op.
Voorlopig heb ik nog meer te doen. Nu ik meer met de laro rijdt komen de kleine gebreken aan het licht. Wat bij en na proefritten nog goed was, behoeft nu enige aandacht; hoofdcilinder koppeling, oliekeerring diff, temperatuurzender of -meter.
Martin88LW

Bericht door Martin88LW »

Hoi Frans,

Klinkt bekend. Tja, het is en blijft een Land Rover met Lucas elektrisch...
En da's maar goed ook. Wat is er nou aan een auto die echt af is alsie net als die van jou af is?

doei,
Martin
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Ja Frans, dat zijn dezelfde als van de 101 voorremmen.
Ik heb daar 3 jaar geleden een nieuwe voor gekocht.

Dennis B.
Frans Mien Mesjien

Deze hobby hebben we om er mee bezig te zijn, toch? En hij is eigenlijk nog steeds niet af. Dashbord wil ik nog wat aan doen: luchtroosters voor de openingen van de ventilatiekleppen en achter de stoelen wil ik een soort van kast-achtig iets maken waar een tafel uit komt en allerlei andere spullen in kunnen.
Maar eerst de "kinderziektes/kleine gebreken" eruit halen.
Frans Mien Mesjien

Leuk, er wordt voor en aan me gedacht!
Ik hoor het wel of ik het potje wil.
Alvast bedankt en eh, naamgenoot, heb je al wat van de gas- en waterdichte popnagels gebruikt?
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Heb er wel wat van gebruikt, maar ze zijn nog lang niet op.

En van het remvloeistofpotje hoor ik wel?
Is dan wel een gebruikte, en zeker niet zo mooi als een nieuwe.

fb
Plaats reactie