Ik ga het chassis van mijn 130 NIET galvaniseren.
Ik ga hem eerst met een vuilfrees aan de binnenkant schoon proberen te maken
Dan laat ik hem stralen
Dan laat ik hem coaten bij een bedrijf in de buurt (Hustraco) (dan komt er een soort flexibele tankcoating om heen)
Dan ga ik het chassis met Dinitrol / ML behandelen.
En voor het stralen/coaten ga ik aan de voor en achterkant een gat in het chassis maken zodat het chassis goed kan ventileren tijdens het rijden. (bedankt Jan-Otto!)
Bart
Ik ben er uit..
-
Iceman
Re: Ik ben er uit..
Hoi Bart,
Lekker klusje. Suc6. Heb net ook een aardige achter de rug (stuurbekrachtiging in een 110 '84)... voorbereidingen is het halve werk, geloof mij.
Lees hier wel hoe het geworden is.
groet,
William - Iceman
[www.kennedy.web-log.nl]
Lekker klusje. Suc6. Heb net ook een aardige achter de rug (stuurbekrachtiging in een 110 '84)... voorbereidingen is het halve werk, geloof mij.
Lees hier wel hoe het geworden is.
groet,
William - Iceman
[www.kennedy.web-log.nl]
-
henk
Lijkt mij jammer als je zo ver gaat als stralen dat je dan niet de laatste stap zet met verzinken. Kostte bij mijn 101 FC chassis 250 euro, daarna heb ik het nog laten poedercoaten zodat het wel ff weer mee kan. Ik weet niet wat voor verhalen je hebt gehoord maar de mensen die het echt zelf hebben gedaan zullen het met me eens zijn dat verzinken het beste is.
Groeten Henk
Groeten Henk
-
jan-otto 107&109&88&disco
hallo henk
verzinken is ook het beste,alleen met een gebruikt chassis moet je wel zorgen dat de binnenkant goed blank en schoon is anders heeft het geen zin,ze rotten van binnenuit en als er zuren in komen en geen zink er op rotten ze van binnenuit nog veel harder al ziet de buitenkant er nog zo mooi uit verder is er een kans op kromtrekken en dan is het belangrijk dat je naar een verzinkerij gaat die zoiets vaker hebben gedaan.
groet landroverboer.
verzinken is ook het beste,alleen met een gebruikt chassis moet je wel zorgen dat de binnenkant goed blank en schoon is anders heeft het geen zin,ze rotten van binnenuit en als er zuren in komen en geen zink er op rotten ze van binnenuit nog veel harder al ziet de buitenkant er nog zo mooi uit verder is er een kans op kromtrekken en dan is het belangrijk dat je naar een verzinkerij gaat die zoiets vaker hebben gedaan.
groet landroverboer.
-
henk
Net terug uit de Ardennen dus wat late reactie.
Natuurlijk moet de binnenkant zo goed mogelijk schoon zijn van binnen, maar ook als dit niet het geval is beschermd zink nog steeds beter dan een verflaag. In mijn ogen is galvaniseren en dan owatrollen van binnen het beste.
Groeten henk
Natuurlijk moet de binnenkant zo goed mogelijk schoon zijn van binnen, maar ook als dit niet het geval is beschermd zink nog steeds beter dan een verflaag. In mijn ogen is galvaniseren en dan owatrollen van binnen het beste.
Groeten henk