vacuum tank?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ron 2.8teedee

vacuum tank?

Bericht door Ron 2.8teedee »

Ben af en toe een 3.5 EfI verder aan het strippen en nu kwam ik van de week een tank tegen tussen de koets en zijscherm (ra). Zit met een aantal slangen vast aan de benzine tank en vroeg me af: is dit een vacuum tank?
Ron 2.8teedee

Re: vacuum tank?

Volgens mij bedoel ik ontluchtingstank?
Andrew V8 RRC

Bericht door Andrew V8 RRC »

Ja deze vangt de dampen op volgens mij werkt het ook een beetje als een koel tankje waar de warme benziene dampen weer kunne afkoelen. vaak heb je ook een koolstof filter ook hier op aangesloten.

Groet Andrew.
Ron 2.8teedee

Is deze tank alleen aan een EFI gerelateerd?
Ian RookRover

Bericht door Ian RookRover »

Ron 2.8teedee schreef:
>
> Is deze tank alleen aan een EFI gerelateerd?

Volgens mij wel, maar de reden daarvoor is volgens mij niet technisch (Het zou met een carb ook wel kunnen). Het recirculeren van benzinedampen werd pas wettelijk verplicht (in Californie ofzo) na de introductie van de EFI volgens mij.

Maar ik kan het mis hebben, ik heb het niet speciaal onderzocht.

Ian.
Andrew V8 RRC

ik heb er nu een V8 efi in liggen maar heb nog altijd de oude tank met de aanzuig in de vlotter, ik heb voor de EFI pomp gewoon een gan van 40 mm in de boven kant van de tank geboord , werk heel goed.

Als jou auto van voor 90 is dan denk ik niet dat je die rommel nodig hebt, het is alleen meer wat kan gaan lekken.

het mak tevens voor een carb motor niks uit zolang je toevoer leiding en retour leidingen niet te veel schelen qwa diameter anders heb je kans dat de druk van je opvoer pomp(al dan niet elc) de vlotters in je carbs gewoon open duwen met als gevolg dat je motor verzuipt.

ik had toevoer 8 mm inwendig en retoer 4 mm inwendig , dat ging mis daar na heb ik de retoer op 6 mm inwendig gezet en alles werkte goed, nu nog met het EFI blokje.

Groet Andrew

(Been there done that!!)

Groet Andrew
Ian RookRover

Bericht door Ian RookRover »

[www.landrover.ee]

Hier staat het hele systeem in beschreven (op de eerste bladzijden al).

Ik vind het maar een vaag verhaal :-) maar ik heb het met de afgelopen warme periode wel gehad dat de benzine uit de slangen naar de drukregelaar stroomde doordat de benzine uitzette en geen kant op kon. Zaakje lag los ivm koprevisie. Heb de benzine vuldop toen maar wat losgedraaid.

Ian.
Andrew V8 RRC

so, dan heb je een mooi dicht systeem, als ik lang heb gereden in warm weer dan ruik ik achter mijn auto benziene dampen, dit kan ook wel kloppen ik heb namelijk het carb type tank met de open ontluchting, Bahh.

Groet Andrew
Ron 2.8teedee

"Als jou auto van voor 90 is dan denk ik niet dat je die rommel nodig hebt"

Hij is van 89 en sterker nog; Ik ben de auto aan het slopen! Een deel blijft reserve maar een deel gaat dus weg, gezien ik dit niet zo gauw zal gaan gebruiken.......

Weet in ieder geval weer waar dat nieuwerwetse spul voor dient!
Plaats reactie