electrische ramen aansluiten RRC

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
BlaauwRRC

electrische ramen aansluiten RRC

Bericht door BlaauwRRC »

Goedenavond,

ik heb een 4 deurs RRC van 83 met raamzwengels. Nu heb ik bij Bart van Dessel oa. nieuwer type deuren gekocht met electrische ramen. Ik heb ook de schakelaars voor de ramen aan de voorzijde. Maarrrrrrrr nu ?
12 v naar de schakelaar en van de schakelaar naar de raamaandrijving ( incl aarde ) in de voordeuren.

Naar de achterdeuren kan ik "gewoon" 12v naar de schakelaars in de deuren toevoeren ???

maar waar moet ik dit op aansluiten ? er zitten op de losse schakelaars een aantal aansluitmogelijkheden....

iemand hier bekend mee ?

alvast bedankt voor de tips.

Gr.

Patrick
Jurriaan

Re: electrische ramen aansluiten RRC

Bericht door Jurriaan »

Voor je gaat monteren, zijn de scharnieren wel hetzelfde? Die verschillen van een vroege en van een latere.

Jurriaan.
BlaauwRRC

Bericht door BlaauwRRC »

bedankt voor de tip !
ik heb nu zichtbare scharnieren en het latere type deur heeft dit ook.

moet ze eerst nog los zien te krijgen.... maar heb een slagschroevendraaier gekocht......

Patrick
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Hoi Patrick, spuit de moertjes een paar keer in met WD40, met een luchtsleutel willen ze dan wel los gaan, aan de andere kant een grote schroevendraaier.
Ik heb hier een koets staan van ca. 1986 met electrische ramen-bedrading, daar had een paar weken geleden iemand voor geinformeerd maar ik heb niets meer gehoord, dus ze zijn beschikbaar.
Als je een keer komt als je tijd hebt mag je ze eruit komen halen, je weet het bij mij, voor een paar eurootjes ben je weer klaar;-)

Groetjes, Bart
BlaauwRRC

Bericht door BlaauwRRC »

He Bart,

de moeren van de achterdeuren ben ik ( nog ) niet zo bang voor maar de schroeven van de voordeuren zijn lastiger. maar met mijn a-technische kennis heb ik nog geen onderdeel niet los kunnen krijgen. Kruipolie ( of WD 40 ) doet een nachtje van te voren vaak wonderen.

originele electrisch ramenbedrading is wel handig maar moet je ook ergens op aansluiten....en tijd tja dat wordt nog een probleem....

ben nu een datum aan het prikken met mijn broer voor het lassen van de achterzijde. ik wil pas gaan slijpen als ik weet wanneer hij kan lassen. anders is hetgeen ik roestvrij heb gemaakt weer geroest....

als dit gelast is wil ik het plaatwerk vervangen en komt hij jouw kant op ...

overigens een paar maanden niet gestart en vorige week maar eens gekeken of hij er nog wel zin in had...... accupolen erop en ....... in 1 keer zonder problemen...

wat een geweldig gevoel weer.....

gr.

Patrick
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Die koets is binnen een week of hooguit een paar weken naar de oud-ijzer boer en over een paar maanden weet ik niet wat ik dan heb staan.
Maar goed, dat zien we dan wel weer,

gr, Bart
Plaats reactie