Hallo allemaal.
Mijn dieseltank [ defender 130 bj 94 ] heeft aan de onderkant een paar gaatjes zo groot als een spelde punt.
Ook is er op meerdere plaatsen een soort "worm" sporen, zijn dus nog geen gaatjes.
Hij lekt ook niet veel, maar net genoeg om de onderkant vochtig te houden.
Ik vermoed dat het komt omdat er een plaat onder zit [ is dit standaard], en dat vocht en vuil hier tussen in niet weg konden = corrosie.
Is dit te repareren [ zat zelf aan tin soldeer te denken] of is het gewoon eind verhaal, en moet er een nieuwe tank in?
Is het gewoon een standaard 110 tank, die achter gemonteerd is, en wat is de inhoud?
poreuse [ lekke ] dieseltank
-
paulus
Re: poreuse [ lekke ] dieseltank
je kan de tank de tank demonteren, reinigen, en er een epoxycoating ingieten.
dit doen wij maandelijks met tanks van jaguar xj-6 en
die roestenonder door en nieuwe zijn erg duur
we doen dit al 5 jaar zo en hebben er nog nooit een gezien die weer lekt.
indien nodig zal ik je de merknaam van het product mailen, weet dit nu niet uit m,n hoofd
groet paul
dit doen wij maandelijks met tanks van jaguar xj-6 en
die roestenonder door en nieuwe zijn erg duur
we doen dit al 5 jaar zo en hebben er nog nooit een gezien die weer lekt.
indien nodig zal ik je de merknaam van het product mailen, weet dit nu niet uit m,n hoofd
groet paul
-
Bart
...en een nieuwe tank kost al bijna niets.....
Vervangen is toch de enige remedie,
Ik heb al vaker een lekkende tank gerepareerd, maar binnen het jaar gaat dat ding wel weer ergens anders lekken.....
Dacht zo rond de € 130,00
Bart.
Vervangen is toch de enige remedie,
Ik heb al vaker een lekkende tank gerepareerd, maar binnen het jaar gaat dat ding wel weer ergens anders lekken.....
Dacht zo rond de € 130,00
Bart.
-
Apke
Hoi Branko,
Nu even snel repareren (tijdelijk). Pak een stuk zeep en smeer dit over de lekkende plekken.
Je bent tijdelijk van je lekkage af en je kan rustig nadenken over een definitieve oplossing.
Apke
Nu even snel repareren (tijdelijk). Pak een stuk zeep en smeer dit over de lekkende plekken.
Je bent tijdelijk van je lekkage af en je kan rustig nadenken over een definitieve oplossing.
Apke
-
Ex-fietser
Inhoud is lengte x breedte x hoogte en als je de getallen in decimeters uitdrukt heb je het antwoord gelijk in liters. Staat het trouwens niet in een of andere manual.?
Bij mijn tank was het antwoord 65 liter.
Arnold.
-
Martin 88LW
Hoi Paul,
Dat coaten van de tanks van mijn LW wil ik eigenlijk ook doen. Is dat een kostbare zaak? En mag ik dat een keer via jouw doen/laten doen?
De tanks zijn bij mij nog dicht, al zit er wel wat roest aanslag in.
Ik hoor het wel een keer.
Groeten,
Martin
Dat coaten van de tanks van mijn LW wil ik eigenlijk ook doen. Is dat een kostbare zaak? En mag ik dat een keer via jouw doen/laten doen?
De tanks zijn bij mij nog dicht, al zit er wel wat roest aanslag in.
Ik hoor het wel een keer.
Groeten,
Martin