remmen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Richard Dries

remmen

Bericht door Richard Dries »

Goeie avond allemaal.

Na mijn 4x2 omgeboeuwd te hebben naar 4x4 uit 1975 heb ik rondom ook maar nieuwe remschoenen gedaan, maar ik heb er wat problemen mee.
Als ik ze afgesteld zo als het hoort, vast 2 tikkies terug, dan trekt de auto bij het remmen naar links achterremmen blijven aanlopen, ookal stel ik ze helemaal terug de achter remmen.
dat de auto naar links trekt heb ik geprobeert op te vangen door de linker schoenen(voor) verder terug te stellen, maar de auto blijft bij het remmen naar links trekken.
kan dit liggen aan dat er verschillende remcilinders zijn gebruikt, links zitten 2 nieuwe gerling lucas en rechts een oude girling met een andere er boven weet het merk niet, maar geen britpart
ik hoop dat iemand er een oplossing voor heeft

Groetjes Richard
88Cees

Re: remmen

Bericht door 88Cees »

Hoi Richard,
als je nieuwe remcilinders monteerd is het altijd verstandig om op één as alles hetzelfde te vernieuwen.
Een nieuwe remcilinder met nieuwe cups zal verder terugveren als een oude cup, zodat als je remt, je meer vloeistof moet verplaatsen bij de nieuwe.
Het zal dus tijd nodig hebben voordat links en rechts en rechts even snel aangrijpen.
Gr Cees
Plaats reactie