vooras wisselen
-
jo & laurens bemelmans
vooras wisselen
heeft er iemand ervaring met het uitwisselen van een vooras van een serie lll met een vooras van een 110 met schijfremmen. gaat dit uberhaupt.?
-
Sjoerd
Re: vooras wisselen
Als je alleen de vooras doet dan heb je een probleem, de 110 heeft een andere overbrengings verhouding in het dff dan van de series, en hij heeft een andere spoorbreedte. Nog eventjes buiten beschouwing gelaten dat je hele andere bevestigingen hebt door de schroefvering en dat waarschijnlijk je spoorstang en / of stuurstangen klem lopen op je bladveren, dit is namelijk wel het geval bij de rangerover assen. Veel plezier met ombouwen.
Sjoerd
Sjoerd
-
plaetje
Tic en rocky mountain hebben schijfremmen die er zo onder passen. Is wel duurder in aanschaf, maar VEEL minder werk en alle andere delen kunnnen blijven zitten.
Remt die dan nu nog niet (of kom je nu wel stil en gaan ze weer los)
jo
Remt die dan nu nog niet (of kom je nu wel stil en gaan ze weer los)
jo
-
jo & laurens bemelmans
trommel loopt weer warm en er zit behoorlijk wat tegendruk op het pedaal
-
Henk Laroghia
Hoi,
Ik heb een serie 3 88 van 1975 en als het moet rem ik met blokkerende voorwielen met mud 255. met trommelremmen.
Ik heb de remmerij van een achteras van een 109 voor gemonteerd, grotere trommels en bredere voering.
Als je de remmery goed aanpakt werkt het prima. maar schijven heeft z,n voordelen wat betreft afstellen en remvermogen.
Tja het is een keus.
succes, grt Henk....
Ik heb een serie 3 88 van 1975 en als het moet rem ik met blokkerende voorwielen met mud 255. met trommelremmen.
Ik heb de remmerij van een achteras van een 109 voor gemonteerd, grotere trommels en bredere voering.
Als je de remmery goed aanpakt werkt het prima. maar schijven heeft z,n voordelen wat betreft afstellen en remvermogen.
Tja het is een keus.
succes, grt Henk....