chiptuning freelander 2.0TD
-
gerard
chiptuning freelander 2.0TD
heeft er iemand ervaringen met het tunen van een freelander 2.0td om net iets meer koppel te krijgen i.v.m. het trekken van een caravan is dit mogelijk en wat zijn de kosten daarvan en waar kan ik daarvoor terecht?
-
Mr Epic
Re: chiptuning freelander 2.0TD
Ik heb zojuist mijn Freelander 2.0 TD4 laten chippen. Nouja chippen is eigenlijk niet het goede woord.
Er zijn heel vakkundig wat aanpassingen gedaan in het motormanagement. Hierdoor heb ik op een veel lager toerental veel meer koppel. Eigenlijk precies wat jij zoekt.
Kwa kosten moet je zo rond de 400 eu denken.
Wil je het echt goed doen dan moet je maar naar 1 persoon en dat is Hugo Besselsen.
He's the master!
Als je meer info wilt weten kan je me mailen.
Groeten
Remco aka Mr Epic
Er zijn heel vakkundig wat aanpassingen gedaan in het motormanagement. Hierdoor heb ik op een veel lager toerental veel meer koppel. Eigenlijk precies wat jij zoekt.
Kwa kosten moet je zo rond de 400 eu denken.
Wil je het echt goed doen dan moet je maar naar 1 persoon en dat is Hugo Besselsen.
He's the master!
Als je meer info wilt weten kan je me mailen.
Groeten
Remco aka Mr Epic
-
badair
ik heb de mijne gechipt, niet een kastje er tussen hangen, een echte chip. dat schilde mij 2 sec van 0 naar 100, turbo pakt sneller dus meer kracht onderin, ik ben tevreden. nu ruim 120.000 km verder is hij ook niet meer zo snel, maar doordat de turbo sneller pakt komt hij nog redelijk van zijn plek.
maar ik weet niet hoe veel je moter heeft gelopen, diesels hebben nog wel eens de neiging om wat minder te gaan werken, sproeiers krijgen aanslag, sensor zitten onder de olie. de toename van de trekkracht kan tegenvallen.
schoon maken van de lucht in laat/intercooler kan ook al een verbetering opleveren.
koop geen geen goedkope chips of kastjes van het internet, dat kan heel duur worden, maar zoek een bedijf die het al minimaal 8 doet, de chip moet vervangen worden, en niet effe aan de computer hangen. er is wel wat kennis nodig.
maar ik weet niet hoe veel je moter heeft gelopen, diesels hebben nog wel eens de neiging om wat minder te gaan werken, sproeiers krijgen aanslag, sensor zitten onder de olie. de toename van de trekkracht kan tegenvallen.
schoon maken van de lucht in laat/intercooler kan ook al een verbetering opleveren.
koop geen geen goedkope chips of kastjes van het internet, dat kan heel duur worden, maar zoek een bedijf die het al minimaal 8 doet, de chip moet vervangen worden, en niet effe aan de computer hangen. er is wel wat kennis nodig.
-
Mr Epic
Mijn aanpassingen zijn zonder het geknutsel aan de computer zelf, kwa hardware. Dus geen chip vervangen enzo!
Puur kennis van het motormanagement en dit anders programmeren. Hugo programmeert hem ook nog dusdanig dat ie zoveel mogelijk aan jouw eisen voldoet en ook nog door alle keuringen (incl roetmeting) komt. Wel zo prettig.
Ff een powerbox ofzo plaatsen, lijkt leuk maar is toch niet zo geweldig voor de motor.
Uiteindelijk moet het het zelf weten maar ik zou geen hardware veranderen aan de computer als het niet nodig is!
Puur kennis van het motormanagement en dit anders programmeren. Hugo programmeert hem ook nog dusdanig dat ie zoveel mogelijk aan jouw eisen voldoet en ook nog door alle keuringen (incl roetmeting) komt. Wel zo prettig.
Ff een powerbox ofzo plaatsen, lijkt leuk maar is toch niet zo geweldig voor de motor.
Uiteindelijk moet het het zelf weten maar ik zou geen hardware veranderen aan de computer als het niet nodig is!
-
badair
het motormagement van de 2.0td en de td4 zijn heel verschillend,
bij de 2.0td moet de chip uit de computerverijderd worden.
nu je het toch over de roetmeting begint, mijn freelander 2.0td heeft geen meetbare roetuitstoot,volgens de apk. ik heb een heeele schone diesel.
bij de 2.0td moet de chip uit de computerverijderd worden.
nu je het toch over de roetmeting begint, mijn freelander 2.0td heeft geen meetbare roetuitstoot,volgens de apk. ik heb een heeele schone diesel.
-
dirk
Re: chiptuning freelander td4
ik heb een freelander td4
en ik heb een boot en nu heeft hij het wel erg lastig op hem uit het water te krijgen
heeft u hier geen oplossing voor?
en ik heb een boot en nu heeft hij het wel erg lastig op hem uit het water te krijgen
heeft u hier geen oplossing voor?