Toch maar een Freelander

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Willem

Toch maar een Freelander

Bericht door Willem »

De kogel is door de kerk we gaan voor mijn vrouw een Freelander zoeken na wat tegenvallende reparaties aan de Pasaat .
Waar op letten als we gaan kijken waar zitten de zwakke plekken ,als ze er al zijn?
Op het net zijn ze allemaal even mooi en betrouwbaar.
Wordt het toch nog mooi in de belgielaan in Beverwijk met 2 Land-Rovers voor de deur.
Alvast bedankt voor het mee denken en als jullie wat weten te staan buiten het net om hoor ik het ook graag.
Willem 0653264664
Rody

Re: Toch maar een Freelander

Bericht door Rody »

Een dag of wat geleden stond er veel info over de freelander op de pagina onder de kop voor de TD4 rijder over eventuele mankementen van de freelander. was een lijst die was gemaakt door een monteur uit de UK.

zoeken naar:

voor de td4 rijders
toen geplaatst door badair (---.speed.planet.nl)
toen geplaatst op 30-04-2007

is interessante info, want een paar mankementen herken in echt terug...
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Wat zoek je precies?
Leeftijd (prijsklasse), benzine (zou ik niet doen) of diesel ?
Afhankelijk van deze gegevens zijn er meer of minder mogelijke aandachtspunten bij aanschaf.
In het verleden is deze vraag overigens al diverse malen gesteld, als je even via de zoekfunctie in het prikachief zoekt kom je de meeste antwoorden op jouw vraag wel tegen.

Dennis B. (met ook 2 Land Rovers voor de deur (en twee achter het huis)).
Rob Range Rover

Bericht door Rob Range Rover »

Je hebt net pech,

Mijn zusje heeft net haar Freelander verkocht.

Na een hele lange periode van onverkoopbaar zijn.

Voor een veel te lage prijs, als je het mij vraagt.

Een zwarte 2002 superdeluxe uitvoering met beige lederen bekleding en alles erop en eraan.

Let op als je de stoel voorover wilt klappen, dan heb je ineens de hele handle in je hand. Als je een Defender of Range gewend bent dan.

Is allemaal wat teerder.

;-)

Succes met je beslissing,
Jammer dat die van mijn zus net weg is, want dat was een mooie!

groet,

Rob
Lars

Bericht door Lars »

Bij mij is de kogel ook door de kerk, ik ga voor een ander type landrover, ik heb een tijdje naar een goede freelander gezocht, mijn voorkeur ging toen nog uit naar een benzine, geel kenteken, van voor 2002
ik wil met een landrover alles kunnen doen waar het merk voor staat, dat schijnt niet te kunnen met een benzine freelander van voor 2002, koelingsproblemen, koppakkingsproblemen, defecte visco koppelingen, storingen aan electra etc, etc..
je hoort absoluut tevreden mensen, en absoluut negatieve verhalen.

de beste tip: vraag aan de hand van het VIN nummer aan de laro dealer of alle door de dealers uit te voeren modificaties gedaan zijn (dat zijn er nogal wat...)

Succes!
Ton S

Bericht door Ton S »

Willem,

ik heb een gescand artikel uit Land Rover World (juli 2002) waarin voor- en nadelen van een gebruikte Freelander opgesomd worden. (is wel Engelstalig).
Als je wilt kan ik het mailen.

Ton.
Willem

Bericht door Willem »

Hoi Dennis .
Ja ik had wel wat uitgebreider kunnen zijn heb ik nu ook door ik zoek dus een diesel van plm 3/4 jaar oud want het meisje werkt op schiphol en moet elke dag er heen dus dan maar dieselen.
Die zoek opdracht zal ik nu ook even doen mijn 109 is bijna klaar en bijna 25 jaar jong en dan hebben we er dus 2 voor de deur want bij mij kan niks achter staan maar wel inmiddels een hele zwik onderdelen in de werkplaats.
GR Willem nu bij koudwals 22
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Over het algemeen zijn er niet erg veel problemen te verwachten bij een TD4 van die leeftijd.
De viscokoppeling blijft altijd een aandachtspunt omdat ze nou eenmaal niet het eeuwige leven hebben zoals bij elke auto met viscokoppeling.

Dennis B (vanaf 1-6 van WB2 TBE naar WB2 TT groen).
Willem

Bericht door Willem »

Graag Ton altijd welkom.
Alvast bedankt Willem & Vesna
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Houdt er wel rekening mee dat er juist in 2002 heel veel zaken zijn gewijzigd aan de Freelander, waardoor het artikel niet op alle punten relevant zal zijn voor het nieuwere type zoals jullie van plan zijn om aan te schaffen.

Dennis B.
Plaats reactie