Rook uit dashbord

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Richard

Rook uit dashbord

Bericht door Richard »

Hoi,

Vandaag wou ik met mijn serieIII diesel naar het werk rijden ivm het slechte weer. Na het voorgloeien wou ik starten en er was niet meer dan een klik. Accu leeg?slecht contact? Dus nogmaals gloeien en weer starten, weer een klik en een beste rookpluim die uit het dashbord kwam.
Maarja ik moest wel aan het werk dus maar gou de fiets gepakt en me dood getrapt, natuurlijk nog wel even de accu afgekoppeld en gewacht of er geen brand ontstond.
Maar ik had geen tijd meer om te kijken wat er gebeurt was, ik zal daar morgen eens mee bezig gaan.
Wie heeft dit ook al eens gehad en kan mij opweg helpen??

Alvast bedankt,

En nu maar hopen dat het om elf uur nog droog is.

Groet,

Richard.
Apke

Re: Rook uit dashbord

Bericht door Apke »

Ik heb bij mijn auto al gesmolte kroonsteentjes weggehaald. De vorige eigenaar (Larrie komt uit Italie) hield zo zijn eigen technieken er op na (kroonsteentje, plakband, draden in elkaar draaien en een stukje isolatietape er omheen).

Met name bij het gloeien gaat er nogal wat stroom door de draden, slechte verbindingen worden dan warm ..... heet.

Apke
donk

Bericht door donk »

the dark lord of LUCAS has taken control of your car...;-)

is inderdaad zo dat er veel stroom loopt m et gloeien maar ik denk dat er toch nog andere kabels bloot liggen, en dat je op deze manier de genuine lucas smoke hebt vrij gelaten.
met andere woorden ik hoop het niet voor jou maar ik denk dat je een aantal draden moet vernieuwen.
let ook op of ze niet gewoon ergens tussen geschroeft zijn, dit kan een hele tijd goed gaan maar in samenwerking met vocht wil het wel eens te warm worden, en doorbranden, alles zit afgezekerd met 3 35 ampere zekeringen, en dat is eigenlijk een beetje teveel voor de kabeltjes die eraan hangen.

grtz hans
Arnoud 109 seriesIII 2.25d

Bericht door Arnoud 109 seriesIII 2.25d »

Lekker dat ie je in de steek liet

Check ook je voorgloeiweerstand. Dat is potentiele doorbrandplek.

Groet, Arnoud
fred101

Bericht door fred101 »

Hier staan wat tips:
[www.mez.co.uk]

Fred101
arnoud 109 seriesIII 2.25d

Bericht door arnoud 109 seriesIII 2.25d »

Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Haal de kapjes rond de stuurkolom eerst eens los, de kans is groot het contactslot de geest heeft gegeven of een aansluiting op het contactslot verbrand is. Mocht dit inderdaad het geval zijn dan valt het allemaal wel mee. Het electrische deel van het contactslot is los verkrijgbaar en eenvoudig te wisselen.

Dennis B.
Plaats reactie