Heel handig zo'n zware wagen.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ex-fietser

Heel handig zo'n zware wagen.

Bericht door Ex-fietser »

Het zou me niets verbazen als een ligtweight of een soes er gewoon doorheen rijdt.

Arnold.
Henk Laroghia

Re: Heel handig zo'n zware wagen.

Bericht door Henk Laroghia »

Ehhhhhhhh licht-weight kan ook vastzitten in het drijfzand.
sprak ik uit ervaring.

grt Henk..
Ex-fietser

Natuurlijk. Maar een hummer die vast zit in het drijfzand is een beetje zwaarder om los te trekken dan een lightweight of een soes. Een soes is denk ik wel het gunstigste om los te trekken. Een van de grootste nadelen van hummer (Behalve dat het geen laro is) vindt ik wel zijn gewicht en mede daardoor het brandstof gebruik. In Europa zijn er veel bruggetjes en weggetjes die je niet kunt nemen vanwege het gewicht en afmetingen. Kortom je kunt er dus niet overal mee komen. En dat is toch meestal de bedoeling van een tereinvoertuig.

Arnold.
Henk Laroghia

Bericht door Henk Laroghia »

Een hummer, Hum Vee is ontworpen voor de Golf oorlog dus hoofdzakelijk in het zand.
In de mud en grof terrein zijn ze niet zo veel waard, en ja ze zijn erg zwaar z,n vanaf 3,5 ton.
Mijn lw is losgetrokken door een trekker van ruim 300 PK uit het drijfzand, en die had er behoorlijk moeite mee. Staat nog zeker wel iets van op het net.

Grt Henk.Darwin lw 88
Ex-fietser

Ik heb me laten vertellen dat er een amerikaanse speciale legereenheid bestaat die de hummer heeft afgezworen en in landrovers rijd. Omdat een hummer in bijvoorbeeld in de Belgische ardennen, de hollandse polder klei of soortgelijk terein niet echt het meest ideale voertuig is. In Irak hadden ze overigens het probleem dat ze zonder brandstof kwamen te staan. Door het hoge verbruik en doordat ze zo snel waren dat dat de tankwagens het niet konden bijbenen.

Of het waar is van die leger eenheid dat weet ik ook niet. Het is me ook maar verteld.

Arnold.
Huub Pennings

Bericht door Huub Pennings »

Ex-fietser schreef:

> Het zou me niets verbazen als een ligtweight of een soes er
> gewoon doorheen rijdt.
>
> Arnold.

Zijn niet zo deskundig die jongens, bandenspanning terug naar 0.5 bar en ze hadden er zo ui kunnen rijden.
Plaats reactie