accu ontladen Lightweight

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Mathijs

accu ontladen Lightweight

Bericht door Mathijs »

Ik heb het volgende probleem met mijn lightweight diesel 24 volt:

Accu's (pas 2 mndn oud: 2X45) ontladen (kennelijk) langzaam: s'ochtends krijg ik de startmotor moeizaam of niet rond gedraaid. Na starten met startkabels en stukje rijden (laad ie bij en) start ie weer, maar s'ochtends is het weer hetzelfde liedje. Ik heb niks (meer) direct aangesloten op de accu (zoals radio).

Wie weet raad?
erik 109 ex-def+110

Re: accu ontladen Lightweight

Bericht door erik 109 ex-def+110 »

Ik weet het niet zeker, maar het zou goed kunnen dat er niets met je accu's mis is maar met je startmotor en/of massa.
Ik heb nagenoeg dezelfde problemen gehad met een 109 ex-def en toen bleek het de startmotor te zijn. Er was één koolborstel afgerot/gebroken de auto startte enkel als de accu's helemaal vol waren (lees 1 nacht aan de acculader).
Koolborstel er weer aan gesoldeerd en het was prima. Ik heb dit al bij meerdere 24V startmotoren gezien overigens.

De massa is ook héél belagrijk bij een laro, maak massapunten eens goed schoon en leg eventueel een extra massakabel naar je motorblok.

Succes,

Erik
Martin88LW

Bericht door Martin88LW »

Hoi Matthijs,

Is een militaire? Zet dan gewoon de massaschakelaar onder je stoel uit. Er blijven ook bij contact uit een paar dingen onder stroom die ervoor zorgen dat de batterijen langzaam leeggetrokken worden.

Groeten en veel plezier met de LW

Martin
Mathijs

Bericht door Mathijs »

Dank voor je reactie.

Zal de startmotor eens nazien.

Kunnen vuile massapunten ervoor zorgen dat een accu (langzaam) ontlaadt?

Overigens heb ik enekel maanden gelden hetzelfde probleem gehad: toen heb ik 2 nieuwe accu's geplaatst, en de problemen waren over. Nu, zo'n 2000 km verder, heb ik weer hetzelfde probleem.

Mathijs
Plaats reactie