Hoeveel olie in V8?
-
Hilbert
Hoeveel olie in V8?
Iets waar de V8 mannen zich in kunnen verbijten...
Had problemen met onderdruk van een V8 moter....
Na veel advies heb ik een ander V8 (history onbekend) gekocht en in mijn stage one gelepeld....
Compressie gemeten op elke cilinder minstens 10 bar..
Na even laten lopen blijkt er toch een tikje in motor te zitten...
...dus ik dacht slechte hydraulische klepstoter deze uitgewisseld van die ene blok want die tikde niet..... blijft tikken..
Nu had ik bij de ene motor een oliedruk probleem te hebben.
dus uit ervaring kleppendeksel eraf en wat blijkt..heel weinig olie tussen de klepstoters.. dus oliepomp tandwielen verniewen ..blijft tikken, tuimelaarsas schoon gemaakt....blijft tikken motorreiniger erin gemieterd twintig minuten laten lopen, toen olie eraf, nieuwe olie erin..weer een nieuwe oliefilter....blijft tikken....
op advies ATF olie erbij...spoelen....blijft tikken...nieuwe olie nieuwe filter...blijft tikken...
Heren Prikkers Waar moet ik het nu zoeken?...ben bang deze motor ook kapot te rijden, dat zou zonde zijn...wie o wie geeft me een idee waar ik het moet zoeken..
Groet Hilbert
Had problemen met onderdruk van een V8 moter....
Na veel advies heb ik een ander V8 (history onbekend) gekocht en in mijn stage one gelepeld....
Compressie gemeten op elke cilinder minstens 10 bar..
Na even laten lopen blijkt er toch een tikje in motor te zitten...
...dus ik dacht slechte hydraulische klepstoter deze uitgewisseld van die ene blok want die tikde niet..... blijft tikken..
Nu had ik bij de ene motor een oliedruk probleem te hebben.
dus uit ervaring kleppendeksel eraf en wat blijkt..heel weinig olie tussen de klepstoters.. dus oliepomp tandwielen verniewen ..blijft tikken, tuimelaarsas schoon gemaakt....blijft tikken motorreiniger erin gemieterd twintig minuten laten lopen, toen olie eraf, nieuwe olie erin..weer een nieuwe oliefilter....blijft tikken....
op advies ATF olie erbij...spoelen....blijft tikken...nieuwe olie nieuwe filter...blijft tikken...
Heren Prikkers Waar moet ik het nu zoeken?...ben bang deze motor ook kapot te rijden, dat zou zonde zijn...wie o wie geeft me een idee waar ik het moet zoeken..
Groet Hilbert
-
Rob Range Rover
Re: Hoeveel olie in V8?
Ja,
bekend drukprobleem.
mail me maar even.
Eens kijken of ik je kan helpen.

groet,
Rob Saharange
bekend drukprobleem.
mail me maar even.
Eens kijken of ik je kan helpen.
groet,
Rob Saharange
-
Frank RRV8 Eend merc 220D'73
Hoi
Heb je je distributie overgezet? Ik zou beginnen met het wisselen van je oliepompdeksel, deze kan dor een hangend overdrukklpeje voor veel problemen zorgen.
groet frank
Heb je je distributie overgezet? Ik zou beginnen met het wisselen van je oliepompdeksel, deze kan dor een hangend overdrukklpeje voor veel problemen zorgen.
groet frank
-
Hilbert
Ik heb me laten vertellen dat het overdrukklepje pas bij 5bar overdrukdruk opengaat....ik ben nu zover als ik m.b.v. hulpasje de oliepomp een kwartslag draai dan spuit de olie uit de cylinderkop..monteer ik de tuimelaaras en laat de moter lopen, komt er minimaal olie langs de klepstoters gedruppelt...ik denk dat dit meer moet vloeien of sijpelen zodat de olie langs de stangen naar de hydraulische klepstoters moet voeden.....Hilbert..
-
Frank RRV8 Eend merc 220D'73
ja dat klepje moet bij 5 bar opengaan, gaat hij eerder open of blijft hij hangen kost het je een (of zoals bij mij 2) blok (ken)
groet Frank
groet Frank
-
Sybren
Bij mij komt er ook erg weinig olie langs de tuimelaars.
De hydraulische klepstoters zitten IN het olie kanaal en worden daardoor gevoed.
Een losgelopen bougie kan ook een tikkend geluid geven.
Sybren
De hydraulische klepstoters zitten IN het olie kanaal en worden daardoor gevoed.
Een losgelopen bougie kan ook een tikkend geluid geven.
Sybren
-
macweekers110hcpu
Er zijn hier wel eens posts gedaan over bedrijven... ik ben eens bij hurxkens geweest met een tik in mijn vorige V8... binnen 2min wist hij precies wat er aan de hand was (hij doet bijna niks anders, en verder is het er mwah...)
(ok. bij hem laten repareren is niet goedkoop maar ik ben er van overtuigd dat hij (je moet wel Nico zelf spreken) je verder kan helpen)
Al helemaal als je met een dergelijk compleet verhaal komt.
Owja hij zit in Baexum (bij Roermond... ik weet niet waar je ergens woont )
Het is maar een tip... SUCCES met dit euvel verhelpen!!!
(ok. bij hem laten repareren is niet goedkoop maar ik ben er van overtuigd dat hij (je moet wel Nico zelf spreken) je verder kan helpen)
Al helemaal als je met een dergelijk compleet verhaal komt.
Owja hij zit in Baexum (bij Roermond... ik weet niet waar je ergens woont )
Het is maar een tip... SUCCES met dit euvel verhelpen!!!
-
Ranger
Heb je de oliedruk ook al 'ns gemeten? Vertelt vast ook een boel! Komt de tik daadwerkelijk uit het blok (onder/boven)? Bv. lekje tussen spruitstuk en voorste uitlaatpijp of een losse bougie kunnen ook een 'tikkend' geluid veroorzaken...
Succes!
Succes!
-
RoLandrover
bij mij zit de tik in een uitlaat pakking die ik nog niet sluitend krijg,
een ven de header pijpen is iets off-set waarschijjnlijk .
grtn
Roland @ work
een ven de header pijpen is iets off-set waarschijjnlijk .
grtn
Roland @ work
-
RoLandrover
ik heb een 'goed'score
met 7 van de 8,...
dan moet die 8ste toch ook te doen zijn!
met 7 van de 8,...
dan moet die 8ste toch ook te doen zijn!
-
Ranger
Oh jij bedoelt spruitstuk aan blok; daar heb ik geen problemen mee. Meestal lekt het tussen spruitstuk en voorpijp...
-
fred101
Heb je de oliepomp droog gehad. Als je filter en olie tegelijk vervangt dan staat je pomp droog. Deze moet je dan eerst met een boor via de ontsteking aandrijven en anders eerst het huis met vaseline vullen. Anders sta je te wachten tot je een ons weegt. De koppen zijn niet zo spetterig.
Fred
Fred