shimmen
-
steven
shimmen
waarom shimmed mijn 109gwt op zijn nieuwe voorbanden en bij 60 kilomer per uur
als ik (snel) daar de 80 ga is het over maar dweiled nog wel heel erg op de weg
heb inmiddels de nieuwe banden achter gezet en de oude banden van achter naar voren gehaald en nu is het over
mijn ouden banden waren van het merk michelin radial 7.50 r16 x zy
type type pr12
wie o wie heeft er nog van deze liggen
als ik (snel) daar de 80 ga is het over maar dweiled nog wel heel erg op de weg
heb inmiddels de nieuwe banden achter gezet en de oude banden van achter naar voren gehaald en nu is het over
mijn ouden banden waren van het merk michelin radial 7.50 r16 x zy
type type pr12
wie o wie heeft er nog van deze liggen
-
Frans Bonnes
Re: shimmen
Wat is het profiel van de nieuwe banden,en hoeveel km heb je er al mee gereden, om de vooras?
fb
fb
-
Léon
toen ik bij mijn defender 110 de achterwielen met de voorwielen gewisseld had zat ik met hetzelfde... bij 85 km een zwabberende voorkant en heel onstabiel rijgedrag.
zou het te maken kunnen hebben met het slijtage patroon van de banden?
ik ben er tot nu nog niet uit hoe het kan.
groet, Ezra
zou het te maken kunnen hebben met het slijtage patroon van de banden?
ik ben er tot nu nog niet uit hoe het kan.
groet, Ezra
-
steven
ja maar deze waren nieuw voor
en toen ik oude van achtere naar voren haalde was het over
en toen ik oude van achtere naar voren haalde was het over
-
donk
ik zou eens proberen om te meten hoe je toe/ uitspoor is...
dit zou zoiets 1,2 mm moeten zijn op de velgen gemeten, in een horizontale lijn die door het midden van de as loopt, dus aan de voorkant 1,2 mm minder als de achterkant.
ook kan het natuurlijk zijn dat je hier of daar wat speling op hebt, in sommige gevallen moet je best kracht uitoefenen om dit te constateren, bv als je railko pin speling heeft in de bus en wel genoeg op spanning staat geshimt..
sucses met zoeken, ik ga weer verder aan m'n chassiswissel... en moet eerst nog een keerring vervangen aan de vooras...
grtz hans
dit zou zoiets 1,2 mm moeten zijn op de velgen gemeten, in een horizontale lijn die door het midden van de as loopt, dus aan de voorkant 1,2 mm minder als de achterkant.
ook kan het natuurlijk zijn dat je hier of daar wat speling op hebt, in sommige gevallen moet je best kracht uitoefenen om dit te constateren, bv als je railko pin speling heeft in de bus en wel genoeg op spanning staat geshimt..
sucses met zoeken, ik ga weer verder aan m'n chassiswissel... en moet eerst nog een keerring vervangen aan de vooras...
grtz hans