revisieversnellingsbak en accelaratieprobleem TD5

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Marius

revisieversnellingsbak en accelaratieprobleem TD5

Bericht door Marius »

Onze TD5 discovery 2000 kreeg onlangs een nieuwe/gereviseerde automatische versnellingsbak en ook nieuwe koppakking, vanwege kapot en lek resp.
Daarna is de auto slecht op toeren te krijgen bij het wegrijden; hij aarzelt op toeren te komen vanuit stilstand en bij zo'n 1800 gaat het wel vlot door naar 3-4000. De auto wás snel, maar is nu een slak; de topsnelheid is er ook uit; het duurt een hele tijd om naar 120-130 te komen. Een paar keer een elektronische diagnose laten uitvoeren, maar dat bracht het probleem niet naar boven.
Wie weet wat zoiets kan zijn? En hoe het op te lossen? Mijn garage weet het niet en de dealergarage ook niet.
Jan Herman

Re: revisieversnellingsbak en accelaratieprobleem TD5

Bericht door Jan Herman »

Neem contact op met Hugo
Jan Herman
arthur verhalle

Bericht door arthur verhalle »

Marius,

Ik denk als ik dit zo lees dat er met het vervangen van bak en pakking misschien het een en ander aan draadjes/stekkers/sensors beschadigd is geraakt. Alles nauwkeurig nazoeken is het enige advies wat ik je kan geven.

Arthur
Hugo

Bericht door Hugo »

Marius,

Kan een hoop oorzaken hebben maar ik zou beginnen met kritisch naar de "reparaties" te (laten) kijken. Mogelijke oorzaken die deze problemen kunnen veroorzaken:
1) verkeerde olie in koppelomvormer
2) nokkenas niet op tijd

Ik ga er dan overigens van uit dat de dealer zaken als MAF, IAT etc. al uitgesloten heeft.

Mvrgr, Hugo
Marius

Bericht door Marius »

Hi, bedankt voor de suggesties, maar uiteindelijk waren er nieuwe injectoren nodig. Blijkbaar waren ze door de oververhitting minder goed gaan werken.
Met de nieuwe rijdt de disco weer als vanouds; vlot van begin af aan en op alle toerenbereiken. Pieters in Ugchelen kwam erachter.

groeten, Marius
Plaats reactie