Beste lezer,
Ik ben op zoek naar twee onderdelen voor mijn warn lier. Door een mazzeltje ben ik aan een (niet al te zware) lier gekomen die voor andere doeleinden is gebruikt dan oorspronkelijk bedoeld. Om die reden zijn er twee onderdelen niet meer aanwezig. 1e is de "handbediening"met plug die in de voorzijde van de relaiskast geplugd moet worden. Ik heb wel een of ander home made apparaat, maar deze zit ergens in de "relaisdoos" geknupt.
2e is de bek met rollertjes die de kabel in goede banen leidt. Nu weet ik dat die rolgeleiders per lier kunnen verschillen, maar voor mij is (bijna) ieder model geschikt. Dank!
lieronderdelen gevraagd
Re: lieronderdelen gevraagd
Beste Paul,
dan mis je 2 vrij belangrijke onderdelen van de lier.
Bovendien weet ik niet of je wel zo blij moet zijn om een niet al te zware lier te hebben.
Een lier voor een Land Rover moet al gauw een kracht van 10 Ton of meer kunnen opbouwen anders brandt hij zeer snel door.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
dan mis je 2 vrij belangrijke onderdelen van de lier.
Bovendien weet ik niet of je wel zo blij moet zijn om een niet al te zware lier te hebben.
Een lier voor een Land Rover moet al gauw een kracht van 10 Ton of meer kunnen opbouwen anders brandt hij zeer snel door.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Een 10-tons lier op je LaRo, volgens mij houdt je dan niets meer heel (op de lier na)?
Persoonlijk zou ik het toch liever op een 8000 of 9000 (ca 3,6 resp 4 ton) houden.
Marc
Persoonlijk zou ik het toch liever op een 8000 of 9000 (ca 3,6 resp 4 ton) houden.
Marc
Beste Aad
Ik ben met je eens dat de lier zwaarder zou mogen zijn als het recovery werk betreft. Daar is deze lier niet voor bedoeld en ga ik hem daar ook niet voor gebruiken. Bovendien is met twee klapkatrollen een ruime verdubbeling van trekkracht op te bouwen.
Desalniettemin bedankt voor je advies!
groet, Paul.
Ik ben met je eens dat de lier zwaarder zou mogen zijn als het recovery werk betreft. Daar is deze lier niet voor bedoeld en ga ik hem daar ook niet voor gebruiken. Bovendien is met twee klapkatrollen een ruime verdubbeling van trekkracht op te bouwen.
Desalniettemin bedankt voor je advies!
groet, Paul.
Die onderdelen heb ik gedeeltelijk liggen,en wat ik niet heb kan ik voor zorgen.
Ad Gr.0416-352472
Ad Gr.0416-352472