slecht starten 300 tdi aut. EDC

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bart van Dessel

slecht starten 300 tdi aut. EDC

Bericht door Bart van Dessel »

Als werkpaard (ezel zit achter het stuur) heb ik een Disco 300 tdi aut. die het prima doet, alleen hij start erg slecht, ook warm, als hij aanslaat hangt er een donkergrijze wolk achter me van onverbrande diesel, hij heeft ook met rijden constant een zwarte pluim achter zich, heeft iemand goede ervaringen met het laten reinigen en afstellen van de injectoren?

gr, Bart
Mario

Re: slecht starten 300 tdi aut. EDC

Bericht door Mario »

Misschien een open deur hoor,,,,,,, maar heb je de timing gecontroleerd. Dit aan de hand van het pijltje boven krukaspoelie op voorste cover. Maakt vaak een wereld van verschil. Heb zelf een paar weken geleden zo iemand heel erg blij gemaakt, die voor een blokrevisie kwam........
Han

Re: slecht starten 300 tdi aut. EDC

Bericht door Han »

Hallo Bart,

heb zelf ook een 300tdi edc en wellicht dat je de lucht massa meter eerst kunt uitsluiten van slecht werken.
aangezien hij teveel diesel krijgt zo te horen angezien de zwarte rook en wellicht dat deze dus verkeerde waardes door geeft.
weet niet of je de stekker los zou kunnen halen zodathij een X-waarde aan neemt zoals bij een vroege disco 2 met td5 (per ongeluk getest na water inname door luchtfilter :-( )

naast de LMM hebben we natuurlijk ook nog de krukas opnemer..... en de sensor op een verstuiver.....
de temp opnemer onder het iso-dekje op het blok beinvloed wellicht ook nog de hoeveelheid ingespoten diesel?

en zoals reeds opgemerkt de timing, maar ik verwacht dat je deze al uitgesloten hebt.

km stand overigens?

Grtzzz & succes

Han
Plaats reactie