vreemd geluid
-
erwin
vreemd geluid
Beste Land Rover liefhebbers,
Onze defender 90 (2000, TD5) maakt een vreemd geluid bij het wegrijden en in bochten. Het is een soort OINK-geluid. We noemen het zelf al onze zeehond.
De garage heeft al iets in de versnellingsbak vervangen, maar het heeft niet geholpen. Tot nog toe weet niemand wat het kan zijn...
Defenders kraken en piepen, dat weten we. Dit is inmiddels onze 4e Defender, maar dit hebben we nog nooit meegemaakt !
Wie heeft een idee wat het zou kunnen zijn ?
Groet, Erwin
Onze defender 90 (2000, TD5) maakt een vreemd geluid bij het wegrijden en in bochten. Het is een soort OINK-geluid. We noemen het zelf al onze zeehond.
De garage heeft al iets in de versnellingsbak vervangen, maar het heeft niet geholpen. Tot nog toe weet niemand wat het kan zijn...
Defenders kraken en piepen, dat weten we. Dit is inmiddels onze 4e Defender, maar dit hebben we nog nooit meegemaakt !
Wie heeft een idee wat het zou kunnen zijn ?
Groet, Erwin
-
Tullamore
Re: vreemd geluid
Heel de bocht door of alleen bij het insturen? Ik zou in ieder geval de motorrubbers eens controleren.
-
De Disco
Een raar geluid bij het wegrijden (td5) komt vaak uit de koppeling.
Dit geluid verdwijnt meestal wanneer alles warm is.
Maar ik ga er van uit dat je de koppeling in de bocht niet gebruikt.
Groeten,
Sybolt
Dit geluid verdwijnt meestal wanneer alles warm is.
Maar ik ga er van uit dat je de koppeling in de bocht niet gebruikt.
Groeten,
Sybolt
-
erwin
gebruik koppeling inderdaad niet in bocht, ook als je al 2 uur rijdt doet ie het nog ... Blijft dus vreemd.
-
erwin
zal er nog eens goed op letten. Geluid is er ook als je optrekt (rustig) en gewoon rechtuit wegrijdt... Dus niet alleen in de bochten.
ra ra ??
ra ra ??
-
erwin
zal dit eens voorstellen, misschien is het veel simpeler als versnellingsbakken e.d.
geluid klinkt ook niet als metaal.
geluid klinkt ook niet als metaal.