Eindelijk gestopt met roken

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
andre k

Eindelijk gestopt met roken

Bericht door andre k »

Zelf rook ik niet en vind dat mijn ex ambu dat ook niet mag
Ik heb mijn ambu nu anderhalf jaar.
Hij rookte wel meer dan een standaard auto maar dit aanvaarde ik als normaal bij een laro.
Ik ben ook geen laro kenner en al helemaal geen auto monteur.
Echter het roken werd steeds erger.
Ben afgelopen winter begonnen met vervangen klepseals. Verstuivers getest. Brandstofpomp opnieuw afgesteld (moest wel veel versteld worden maar ja ben geen diesel monteur)
Brandstofpomp laten reviceren.
Weer kleppen stellen.
Echter geen resultaat alleen steeds rauwer lopen slecht starten en ROOK
Ten einde raad naar een landrovergarage in oosterend.
"Nou start hem maar eens meneer. Moeilijk kijken. Ja loopt niet mooi en rook.
Na een aantal minuten stop hem maar. Klim weer achter het stuur vandaan Start hem nog eens en gelijk weer stoppen. Zit hij even aan mijn krukas poelie te @!#$.
Meneer de bout van uw krukas poelie zit los.
Dus ingeslagen spies en spiebanen.
Toen viel alles op zijn plek.
Onderweg naar huis zit je dan te bedenken "Rund dat had je zelf ook kunnen ontdekken"
Maar nu. Boeken er bij bellen vragen etc.
De boel eerst maar eens uit elkaar en kijken wat er allemaal verrot is.
En wat diverse mensen mij voorspeld hadden bleek niet het geval. Geen ingeslagen spiebaan van de krukas. Nieuwe spie zit er klem in. Wel distributie tandwiel ingeslagen en de spies.
Hele bende weer in elkaar afgesteld lekker met de owatrol kwast rond gesmeerd water er weer in en zo lek als een mandje (toch die pakking voor het water er maar in)
Ok kan het nu met de ogen dicht.
Gistermiddag het moment "starten" Na wat diesel lekkage opgelost te hebben, lopen als een echt dieseltje en GEEN ROOK.
Nu na heel veel sleutel uren (dagen) zit ik me toch af te vragen of dit een meer voorkomend euvel is.
robert s3 ex army

Re: Eindelijk gestopt met roken

Bericht door robert s3 ex army »

Ha die Andre,

fijn dat je het lek boven hebt.

groet Robert.
laurens bemelmans

Re: Eindelijk gestopt met roken

Bericht door laurens bemelmans »

nou ik heb het indd wel een gehoord ja maar meestal komt dit nadat de motor een revisie beurt heeft gehad en de bout van de krukas poulie nog goed is vast gezet dus je hebt nog geluk gehad dat het daarbij gebleven is en je niet veel meer schade aan je laro hebt
Plaats reactie