asnummers

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
roderick

asnummers

Bericht door roderick »

Hallo,

is er iemand die een aantal fotootjes heeft (of kan maken) van de exacte locatie van de asnummers op een rover voor as en een salisbury achteras? Ik kan ze tot nu toe niet vinden en ook in het archief kan ik geen duidelijke posting hierover vinden. Ik heb de nummers nodig omdat ik binnenkort terug naar de rdw moet voor een id-onderzoek door de recherche en ik moet de nummers zelf bloot leggen.

Alvast erg bedankt.
Bas88pickup

Re: asnummers

Bericht door Bas88pickup »

Rover as heeft het nummer aan de bovenkant van de as staan, als ik het me goed herinner, ben nu op het werk en kan dus niet naar de schuur lopen, tussen de ontluchting en het diff-huis. Salisbury weet ik niet.

Gr, Bas
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Is dit een invoer keuring?

Gr, Bart
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

Vooras staat ìe naast de as-ontluchting bovenop. Erg makkelijk te vinden.

Weet nog iemand die een '83er Salisbury as heeft liggen, mocht je daarmee geholpen zijn. Op de mijne nog geen nummer kunnen ontdekken, die gaat van de week naar de straler.

Jurriaan.
roderick

Bericht door roderick »

Hoi Bart,

Dit is inderdaad een invoer keuring. Ik heb weinig kans dat m´n serie 3 nog in gevoerd kan worden, chassis nummer ontbreekt en het motor nummer komt niet overeen met de papieren. De recherche is m´n "laatste hoop".

Roderick
Richard78

Bericht door Richard78 »

Hmm,

Bij mij dacht de RDWer in eerste instantie ook dat mijn chassis nummer volledig weg was maar gaf aan dat dat geen probleem was. Het nummer van mijn blok klopt ook niet. Het was voorheen een benzine en is nu een diesel.

Staat er geen chassis nummer op het plaatje onder de motorkap?
versn. bak nummer?
Heb je de COC en buitenlandse papieren?
vroegere APK/MOT papieren?

En bij mij zag ik het nummer ook pas een paar dagen voor de keuring onder roest en zooi zitten. Had er maanden naar gezocht.

succes!
Richard78
roderick

Bericht door roderick »

De voorste veerhand lijkt vernieuwd te zijn en ik heb dat ook aangegeven bij de keurmeester. Er zit nog steeds een 2,25l benzine blokje in maar dan nu een 5x gelagerd ipv 3x.
Ik heb de originele v5c ingeleverd en dat was verder ook goed. Ik heb er 1 MOT bewijsje bij. Het plaatje dat tegen het schutbord aan hoort te zitten zit nu tussen de zonnenkleppen in de auto.
Tijdens de eerste keuring heeft de keurmeester de veerhand ook helemaal onder handen genomen, maar kon ook geen nummer vinden.

Tijdens het recherche onderzoek gaan ze i.i.g. de asnummers en het versnellingsbak nummer controleren. De versnellingsbak is ook niet origineel meer, maar ik heb wel een bonnetje gevonden in de auto van de aanschaf van een versnellingsbak in Engeland. Hier staat verder geen nummer op, maar misschien vinden ze dit wel genoeg voor de invoer.

Als iemand nog adviezen heeft dan hoor ik dat graag.

Ps. mocht het allemaal niet lukken dan staat er binnenkort een serie 3 op paginamarkt in onderdelen te koop (snik).
Richard78

Bericht door Richard78 »

Volgends mij moet er nog een plaatje bij de radiator zitten (bij mij wel). Maar die zou je dan allang gezien hebben. Kan je aanraden meteen de COC aan te vragen bij Heritage.

[archive.heritage-motor-centre.co.uk]

Ik hoop voor je dat het gaat lukken!

Richard78
roderick

Bericht door roderick »

Hier heb ik inderdaad ook aan gedacht. Het is nu te laat om dat nog aan te vragen omdat het ongeveer 28 dagen duurt voor je het in huis hebt. De vervolg keuring is op 8 april.
Ook zouden ze bij de RDW zelf alle asnummers e.d. opvragen om vervolgens te kunnen controleren. Ik neem aan dat dat vergelijkbaar is met een C.O.C.. Ze zullen die gegevens toch ook in Engeland moeten opvragen, neem ik aan.

Groeten Roderick
Richard78

Bericht door Richard78 »

Als ik jou was zou ik gewoon even bellen naar Heritage en alles uitleggen. Met een beetje gelukt kunnen ze je de papieren emt spoed opsturen.

Nee heb je......

En eht is niet alleen het feit dat je de papieren hebt. het is ook tonen dat je er veel moeite voor doet zodat de keurmeester misschien ook wat meer moeite voor ej doet.
Ik had zelf de keurmeester met papieren beladen zodat ik van zijn gezicht kon aflezen:'pff nog een papiertje, Ja ik zet het nummer er al in.':-)

Richard78
roderick

Bericht door roderick »

Ik zal eens nagaan of ze nog iets voor me kunnen betekenen.

In ieder geval bedankt voor je reacties.

Groeten Roderick
Plaats reactie