Iemand nog een mooie 110?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Iemand nog een mooie 110?

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

[suchen.mobile.de]

alleen een beetje ver weg

Re: Iemand nog een mooie 110?

nog een poging

[suchen.mobile.de]
Anton

Bericht door Anton »

is een Santana, geen 110. (natuurlijk niks mis mee :-)

Aha ik had al zitten kijken, maar dacht dat de santana niet met 2,5 liter diesel geleverd was.

groet frank
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Die heeft tenminste een beetje vermogen, zal dat een 2.5 VM zijn?

gr, Bart
Puffino

Bericht door Puffino »

Gaaf karretje, en staat in Lubrin, Spanje. Mijn tweedejaars veldwerk heb ik daar gedaan! Is een touristische witte vlek op de kaart.... Wie hem ook ophaalt, veel plezier, enne, verblijf er gerust even, het dorpje is zeer de moeite waard, er is namelijk niets.... Lekker Spaans, met vriendelijke lui.

Sander Lelieveld
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Dag Sander,

Nu ben ik wel nwsgierig naar wat voor veldwerk daar in Spanje.
Ik deed ook veldwerk in Spanje, voor mijn hoofdvak, maar Lubrin doesn't ring a bell.
Dus vraag ik me ook al af: waar ligt Lubrin?
Ik heb daarbij ook warme herinneringen aan dat veldwerk en ook aan al die verschillende Santana's (hoewel ik toentertijd die moderne vernieuwingen maar niks vond - inmiddels met een Defender naast het huis, ben ik wel gewend aan geen middenspijltje, en de vlakke grill).

Marc
Frits Malcorps

Bericht door Frits Malcorps »

Aan de foto te zien geen VM ik denk een spaanse uitvoering van een 2.5 na.
Frits.
Puffino

Bericht door Puffino »

He Marc,

tijdens mijn studie, geologie aan de VU Amsterdam, heb ik een aantal veldwerken gedaan, om te leren karteren (geologisch) en wat sample veldwerk ook. Onder andere Spanje (Jumilla, Cancarix, Lubrin), Cyprus, Zweden, Ardennen, Noord-Brabant. Van alles dus. Erg leuk.

Lubrin ligt hier: [fficial&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&split=0&gl=nl&ei=YZXKSaDGEI-v-AbDo4m-Bg&sa=X&oi=geocode_result&resnum=1&ct=title" target="_blank" rel="nofollow" >maps.google.nl]

In de provincie Almeria, zuidoosten. De kuststreek is Engels, beetje Benidorm maar dan kleinschaliger. Echter, zoals zo vaak in Spanje, je gaat het binnenland in en bent dat HEEEL snel kwijt. Bedar is nog een plaatsje dat (is wel weer 15 jaar geleden helaas) nog wel door de Engelsen ontdekt was als leuk dorp voor tweede huisjes en zo, en dus flink was opgeknapt, maar Lubrin duidelijk nog niet. Nu wellicht wel, dat weet ik niet. Er kwam geen sterveling van buiten in elk geval, en dat maakt het erg leuk. Van die dorpjes waar na verloop van tijd de wijn voor je wordt klaargezet als je het cafe binnenloopt, ze leren je kennen ;-) De enige taxichauffeur van het dorp was ook barman in een van de twee cafe's en zijjn eigen beste klant... Dan weet je ook gelijk genoeg.

Erg aardige bevolking. Zeker ook omdat ik een klein mondje Spaans spreek, dat helpt wel. In mijn ogen niet geweldig, maar voor hen is dat "WOW", en we kunnen tenminste voorzichtig iets praten,d at is altijd leuk natuurlijk.

Mijn gebiedje strekte zich uit van Lubrin tot El Chive, iets zuidelijker. DAT was echt een gaaf dorpje, daar hield de weg op in het dorp, die werd gewoon tussen de huizen steeds smaller, zo smal dat het niet meer paste met een Corsa.... Moest ik terug, toen ik het eenmaal probeerde....

Wat deed jij voor veldwerk? "Hoofdvak", schreef, je, ik denk dus ook iets aan een universiteit, maar niet toevallig ook geologie?

Sander
Plaats reactie