Ongemerkt ging weer een verjaardag voorbij

Ter vervanging van het oude geliefde startpagina prikbord.
Plaats reactie
Marc-my-Words

Ongemerkt ging weer een verjaardag voorbij

Bericht door Marc-my-Words »

Zoals de titel zegt ging - begin deze maand - ongemerkt een verjaardag voorbij.
Mijn "Puma" vierde in stilte zijn 15º verjaardag, blies geen kaarsjes uit maar deed gewoon waar ie goed in is.

Overigens heb ik het dan om zijn RDW-verjaardag.
De ingeslagen datum in het chassis doet vermoeden dat men zelfs in een stille perioden in Solihull bij een nieuwe bestelling eerst eens een maand of twee achterover ging zitten om daarna de auto binnen een maand in elkaar te "timmeren" en naar Nederland te verschepen.
Als ik die chassis-datum aanhoud dan is ie (of althans: is het chassis) nog in de eerste helft van het jaar jarig.
Erik Peters

Re: Ongemerkt ging weer een verjaardag voorbij

Bericht door Erik Peters »

Gefeliciteerd!
En met niet al te veel problemen naar ik begrepen heb.

Mijn defender 300 Tdi had op zijn 15-e verjaardag al wat laswerk nodig gehad aan de achterste chassisbalk, ook had ik daar al nieuwe verstuivers in gezet, omdat ik meende dat die geen 100 % meer waren EN omdat ik betrekkelijk goedkoop nieuwe Bosch verstuivers had kunnen kopen.

Groet,

Erik.
Marc-my-Words

Re: Ongemerkt ging weer een verjaardag voorbij

Bericht door Marc-my-Words »

Erik Peters schreef: ma 18 aug 2025, 17:29 Gefeliciteerd!
En met niet al te veel problemen naar ik begrepen heb.
Dank ... en verder "precies" -- dwz weinig problemen.

Mijn oude trouwe Td5 (waarvan ik verschillende kwaliteiten toch zo nu en dan wat mis) had na 10 jaar al een aantal aanstaande problemen.
Zo waren de "BodyCappings" rond de hoeken achter deels nog slechts virtueel aanwezig.
En ook het "MainBulkhead" had al beginnende roest-problemen.
De achterbalk viel nog mee, maar of die zoals de huidige probleemloos de 15 jaar gehaald zou hebben weet ik niet.
O ja, de motor-prestaties van de Td5 begonnen ook wat in te zakken, misschien gewoon een kwestie van vermoeide sensoren ?

Wat ik dan in het bijzonder mis:
Het aangename karakteristieke geluid van de Td5, en de vriendelijke motor-respons.
De prettige regelmatige verdeling van de 5 versnellingen -- je hoefde je niet af te vragen in welke versnelling je reed: één hoger of lager leverde steeds een gelijksoortige stap ... en met een overdrive rolde de auto heerlijk rustig over 's herenwegen.
De luchtkleppen onder de voorruit -- ondanks het (soms) fluiten van de kelppen, en ondanks het roest-gevaar.
En tenslotte: het dashboard, dwz vooral de afwezigheid er van en in ruil die handige bak die heel snel het karakter van een jongens-broekzak kreeg.
Plaats reactie