piepende remmen
-
Albert
piepende remmen
Hallo Prikkers.
Ik heb een Defender Td 1990 met piepende remmen (schijf rem voor trommel achter ).
Remblokken en schoenen zijn goed,remd prima en lopen niet aan.
Als ik nu hard of zacht rem ze piepen .
De remblokken al wat opgeruwd met schuurpapier korrel 100, en loopvlakken iets afgeslepen en met wat kopervet ingesmeerd.
Ook al rondom remblokken iets ( 45 graden ) afgeschuurd.
Maar ze blijven piepen.
Wie weet raad.
Groeten Albert.
Ik heb een Defender Td 1990 met piepende remmen (schijf rem voor trommel achter ).
Remblokken en schoenen zijn goed,remd prima en lopen niet aan.
Als ik nu hard of zacht rem ze piepen .
De remblokken al wat opgeruwd met schuurpapier korrel 100, en loopvlakken iets afgeslepen en met wat kopervet ingesmeerd.
Ook al rondom remblokken iets ( 45 graden ) afgeschuurd.
Maar ze blijven piepen.
Wie weet raad.
Groeten Albert.
-
GeraRRCd
Re: piepende remmen
Hoi Albert, wat bedoel je met de loopvlakken met kopervet?
Ik heb mijn remblokken aan de zijkanten en de achterkant (waar de zuigers tegenaan duwen) en de pinnen en veren aan de bovenzijde ingesmeerd, maar nooit waar er een remcontact moet zijn. Dit is natuurlijk afhankelijk van model/uitvoering. Maar ik heb ook wel eens gehoord dat het aan de blokken zelf kan liggen - waardoor ik Mintex blokken heb genomen.
Is er iets veranderd en wat dan (ten opzichte van voorheen)?
Succes, Gerard
Ik heb mijn remblokken aan de zijkanten en de achterkant (waar de zuigers tegenaan duwen) en de pinnen en veren aan de bovenzijde ingesmeerd, maar nooit waar er een remcontact moet zijn. Dit is natuurlijk afhankelijk van model/uitvoering. Maar ik heb ook wel eens gehoord dat het aan de blokken zelf kan liggen - waardoor ik Mintex blokken heb genomen.
Is er iets veranderd en wat dan (ten opzichte van voorheen)?
Succes, Gerard
-
LandRobert Disco 300TDi 1996
LOL Smeren
Nee heb gehoord, spreek niet uit ervaring, dat imitatie blokken weleens piepen. Terug naar andere(originele) blokken
Robert
Nee heb gehoord, spreek niet uit ervaring, dat imitatie blokken weleens piepen. Terug naar andere(originele) blokken
Robert
-
john straatman
Hoi Albert,
Jaren geleden eens gelezen dat er plaatveertjes tegen de remblokken aan horen on het piepen, veroorzaakt door slip-stick effect, tegen te gaan. Zijn de remblokken onlangs vervangen en zouden de veertjes vergeten kunnen zijn?
Succes,
John
Jaren geleden eens gelezen dat er plaatveertjes tegen de remblokken aan horen on het piepen, veroorzaakt door slip-stick effect, tegen te gaan. Zijn de remblokken onlangs vervangen en zouden de veertjes vergeten kunnen zijn?
Succes,
John
-
White Range
Albert hebben de blokken voor soms een zachte verdikking aan de remcilinder zijde (en dan bedoel ik een zachte voering aan 1 helft van de achterzijde van het remblok) ?
-
westfries
Ik heb ook last van een piepende rem
Vandaag even het zand van almere verwijdert en 1 ren cilindertje lekt minimaal
Ik geef die de schult van het piepen
Vandaag even het zand van almere verwijdert en 1 ren cilindertje lekt minimaal
Ik geef die de schult van het piepen
-
Buffy SIII 109
bij Buffy piepen de remmen ook maar de remkracht is goed dus laat het zo als het is. ik heb er geen hinder van.
martin
martin