en toen brak de bout... en nu?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bart74

en toen brak de bout... en nu?

Bericht door Bart74 »

Vanmiddag lekker aan het sleutelen geweest...
Remmen links achter vervangen, andere remcilnder erop.. en toen meteen maar de 'meenemer' loshalen om deze te vervangen door een nieuwe...

4 bouten gingen probleemloos los... maar de laatste bout brak af. Deze zit nu nog vast in de meenemer en in de naaf.

De meenemer is er met geen mogelijkheid af te halen. De bout zit waarschijnlijk zo vast geroest in de meenemer dat de enige optie warm stoken zou zijn.... maar het gas van mijn brandertje was natuurlijk op.

Uitboren lijkt mijn geen optie omdat ik, mocht de bout ook vast zitten in de naaf, ik dan geen 'vlees' meer heb om b.v. een griptang of moordenaar op te zetten.

Iemand tips hoe ik de afgebroken bout eruit krijg waardoor ik toch de meenemer kan vervangen?

Bart
Laro

Re: en toen brak de bout... en nu?

Bericht door Laro »

Boor de bout alleen weg uit de meenemer waaardoor deze eraf kan halen, pak vervolgens een strip waar je een gat in boort van de boutdikte, leg dit op de bout en las vervolgen met hoge stroomsterkte in het gat de bout aan de strip vast, door de warmte gaat de bouten werken waardoor hij los te draaien is, is me toch nog altijd gelukt op die manier.
Ploertje

Bericht door Ploertje »

Bart,

Ik heb wel een brandertje voor je.

Richard
jan aart

Bericht door jan aart »

Warmstoken en losdraaien met een linkse tap ? of idd. een strip op het uitstekende eind lassen

je kunt natuurlijk ook de nieuwe meenemer met 4 bouten vastzetten, heb ik ook een jaar of 3 mee rondgereden.

succes.

Jan Aart
AadG

Bericht door AadG »

pyrodinges
Bart

Braniac manier...

Bericht door Bart »

Gelukkig hoeft het dus niet op de Braniac manier... met Thermiet of Dynamiet...

Ik ga vanmiddag eerst even Richard lastig vallen... en anders maar uitboren/linkse tap.

Wil dat niet.. dan maar het lasverhaal...

Bart
Plaats reactie