ABS lampie

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ron 2.8teedee

ABS lampie

Bericht door Ron 2.8teedee »

Iemand enig waar de stekker/draadjes zitten bij een RR die invloed hebben op het conrole lampje? Bij mij blijft de lamp branden dus vraag me af waar het probleem zit. (moet vlak na het starten uit gaan en lampje eruit draaien trappen ze niet in....)

Misschien een mooie vraag voor jou Bart?
Andrew V8 RRC

Re: ABS lampie

Bericht door Andrew V8 RRC »

dat wordt lang zoeken, de ECU van de abs stuurt het lampje aan deze geeft hem een massa als alle sensoren en andere abs systeemen door de ecu in orde bevonden zijn na het starten en het rijsen van een paar meter. als je de ECU gewoon uit de auto plukt gaat het lampje dus al branden, ezv

als de ABS is verwijdert ( daar was je toch mee bezig?) dan kun je het lampje gewoon uit de cockpit verwijderen.

in mijn ervaring gaat het lampje van een abs het vaakst branden omdat een wieltoerental sensor geen signaal afgeeft. de sensoren lichtjes aan tikken helpt dan meestal.

bij de rangerover kan ook de pomp vaak voor een storing zorgen als deze versleten is , de pomp krijgt dan het systeem niet opdruk, ook dit resulteert in een brandend lampje.

Groetjes Andrew
Ron 2.8teedee

Dag Andrew,

Was dit idd van plan maar wil eerst een APK op de RR hebben. Remmen zijn verder goed, alleen het controle lampje blijft dus branden....
Km teller werkt overigens ook niet. Niet toevallig zelfde euvel?
bram-rrc

Bericht door bram-rrc »

Hee,

Bleef bij mij ook branden.
Niet naar gekeken bij de apk, dus als je geluk hebt.

Idd vaak een sensor die omhoog wordt geduwd. Is bij mij ook het geval.
Als ik hem aantik werkt de abs weer even, totdat ie weer te ver omhoog
zit. Waarschijnlijk is is de kooi die de sensor vastklemt een beetje gaar,
waardoor de sensor omhoog komt.
Kan je dus ook nog even proberen voor de apk.

Je kan de stekker, die onder de bestuurdersstoel zit doorverbinden.
Weet zo niet welke brug je moet leggen.
Het abs lampje gaat dan foutcodes geven (knippercodes_ waaraan je kan zien wat
het euvel zou moeten zijn..

Km teller kabel komt van dynamo. Als daar de snaar af ligt doet de
km teller kabel en de cruise control het ook nie.
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

Ik heb hem wel eens bij de apk ffe uit het dash gehaald viel niemand op.

greot frank
Ruben

Bericht door Ruben »

De APK beun oplossing...

ABS-lampje af tappen van het oliedruklampje. Bij contact brandt het lampje, bij lopende motor gaat lampje uit. Zo hoort het lampje te werken aldus de apk regels...

Uiteraard na de APK proberen de oorzaak te vinden

Ruben
Andrew V8 RRC

Bericht door Andrew V8 RRC »

yep, de Km teller puls wordt ook gebruikt voor de abs ecu

mogelijk vindt je daar het euvel er zit rechts achter het "kick panel" kunstof kap in de rechter voeten bak voor de A stijl , een relais de de pulsen van de Km teller pulsgever omzet in bruikbare stroom voor de Km teller op je dash mogelijk zit hier het probleem in de relais is als het goed is rood en heeft een twee tal gele draden en ook een geel rose draad.

Succes

groetjes Andrew
Ron 2.8teedee

En dan nog de twee juiste draadjes in het oerwoud zien te vinden die verbonden moeten worden...
Plaats reactie