Beste Prikkers
Weet iemand of heeft iemand wel eens een v8 automaat onder een discovery tdi automaat gezet. Want de mijne is na 346dkm gestopt met werken.Blijft hangen in de 1.
Heb nog een v8 automaat liggen,ik weet dat het koppeling huis om gezet moet worden en de kickdown kabel, maar zijn ernog meer verschillen cq problemen.
Als jullie mijn het afraden, weet dan iemand een automaat voor mijn disco.
alvast bedankt
automaat wissel tdi/v8
-
alain
Re: automaat wissel tdi/v8
volgens mij gaat dat niet lukken, ik weet dat je een automaat van een 3.5V8 niet op een 3.9 of grotere V8 moet zetten omdat dat deze dan helemaal niet vlot gaat rijden en op verkeerde momenten gaat schakelen.
Daardoor zal dat tussen een TDi en V8 onderling ook wel niet uitwisselbaar zijn, het verschil zit hem in de kleppenblok. Deze zorgt voor de 'sturing'/schakelen naar hogere vitessen. Dit onderdeel zou niet goedkoop zijn en eenvoudig te wisselen zijn.
Ik weet er misschien nog wel eentje liggen in België, mail me even en dan geef ik u zijn gegevens.
mvg
Alain
Daardoor zal dat tussen een TDi en V8 onderling ook wel niet uitwisselbaar zijn, het verschil zit hem in de kleppenblok. Deze zorgt voor de 'sturing'/schakelen naar hogere vitessen. Dit onderdeel zou niet goedkoop zijn en eenvoudig te wisselen zijn.
Ik weet er misschien nog wel eentje liggen in België, mail me even en dan geef ik u zijn gegevens.
mvg
Alain
-
Bart van Dessel
Re: automaat wissel tdi/v8
De automaten van een 3.5i, 3.9i en 4.2i zijn hetzelfde, maar van een 300 tdi, da past helaas niet. V8 automaten zijn er genoeg te koop, maar vane en 300 tdi is lastiger.
Groetjes, Bart
Groetjes, Bart